100 برش از زمانه و زندگانی حضرت سجاد(ع) به روایت «آفتاب در سجده»
کد خبر: 4199823
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد

100 برش از زمانه و زندگانی حضرت سجاد(ع) به روایت «آفتاب در سجده»

کتاب «آفتاب در سجده» در برش‌های کوتاهی‌ راوی زندگی و زمانه امام سجاد(ع) هم­زمان با میلاد این امام همام منتشر و به پیشخوان کتابفروشی‌ها راه یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از انتشارات شهید کاظمی؛ سمیه مصطفی‌­پور به عنوان نویسنده کتاب «آفتاب در سجده» سعی کرده در این برش‌های کوتاه از زندگی و زمانه امام سجاد(ع) نگاهی نو به زندگی آن حضرت بیاندازد.

نویسنده در این کتاب با تکیه‌ بر احادیث، روایات، زبانی ساده و روان در قالب یک‌صد برش کوتاه، زندگی امام زین­العابدین(ع) را روایت کند. «آفتاب در سجده» ششمین جلد از مجموعه چهارده جلدی «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که در 100 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 60 هزارتومان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

وقتش نرسیده که دیگر گریه را کنار بگذارید؟

در بخشی از کتاب «آفتاب در سجده» آمده است: مدت­‌ها می­‌گذشت از عاشورا. غذا که می­‌آوردند برایش، نمی‌­خورد. گریه می‌­کرد، خدمتکارش گفت: «آقا وقتش نرسیده که دیگر گریه را کنار بگذارید؟»

گفت: «یعقوب یک یوسف بیشتر نداشت، آن­قدر برای همان یکی گریه کرد که چشم­‌هایش سفید شد. من جلوی چشم خودم، 18 یوسف را دیدم که یکی­‌یکی افتادند زمین.»

گریه کرد. خدمتکارانش هم.

از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «تا همیشه آفتاب»؛ برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام زمان(عج) به‌قلم فرشته سعیدی؛ «آفتاب آخرین»؛ اثر مهدی قزلی درباره زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص)، «آفتاب بر نی»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌ حسین(ع) به‌قلم زینب عطایی، «آفتاب در محراب»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌علی(ع)، «آفتاب دانش»؛ روایت داستانی از زندگانی امام محمد باقر(ع) به‌قلم بهزاد دانشگر؛ «مادر آفتاب»؛ روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌قلم مهرالسادات معرک‌نژاد و «به شرط آفتاب»؛ روایتی از زندگی و زمانه امام‌رضا(ع) به‌قلم لیلا شمس اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha