اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در ارومیه برگزار خواهد شد
کد خبر: 4199991
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در ارومیه برگزار خواهد شد

رسول خداوردی‌وند کشتیبان گفت: اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور صاحبان صنایع و کارآفرینان با محورهای؛ دانشگاه و نقش آن در اشتغال پایدار، نقش دانشگاه در کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و نیروی کار برای بازار کار یکشنبه ۲۹ بهمن ماه امسال در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

رسول خداویردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول خداوردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای آذربایجان‌غربی ۲۶ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۹۴۹ دانشجو در مقطع کاردانی و دو هزار و ۳۳۶ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی مشغول تحصیل هستند. 

وی افزود: درحال حاضر دروس تمامی رشته هایی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارند، ۷۰ درصد در قالب دروس عملی و کارگاهی و ۳۰ درصد در قالب تئوری ارائه می‌شوند.

خداوردی‌وند بیان کرد: ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای مشغول به کار در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و واحدهای تولیدی استان هستند که با رایزنی‌های انجام شده این آمار رو به افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح تاد یا همان توسعه اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای‌ای از دیگر اقدامات این دانشگاه است و ارزیابی واحدهای تولیدی در راستای اینکه چه نیرویی و در چه رشته‌هایی نیاز دارند، از اهداف اصلی طرح تاد به‌شمار می‌رود و پایش شغلی دانشجویان نیز از دیگر اقدامات دانشگاه است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تربیت تکنسین ماهر و دانش‌آموخته کارآفرین جزو اهداف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود و در همین راستا درحال حاضر در مقطع کاردانی ۵۶ رشته و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۴۸ رشته در 

چهار دانشکده استان تدریس می‌شود. 

وی گفت: اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور صاحبان صنایع و کارآفرینان با محورهای؛ دانشگاه و نقش آن در اشتغال پایدار، نقش دانشگاه در کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و نیروی کار برای بازار کار یکشنبه ۲۹ بهمن ماه امسال در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha