حمله به رفح دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت
کد خبر: 4200270
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
رمضان شریف:

حمله به رفح دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: این تهدید بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد و اگر هم حمله کند دستاوردی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت بلکه شرایط میدان را برای صهیونیست‌ها بدتر می‌کند.

نشست ستاد انتفاضه فلسطین

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جلسه فوق‌العاده این ستاد به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای روز جهانی قدس که صبح امروز، ۲۸ بهمن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: خوشبختانه علی‌رغم همه جریان‌سازی دشمن حضور مردم یک حضور معناداری محسوب می‌شود و این راهپیمایی فصل جدیدی را در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گشوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: نکته مهم این است در جنگ نابرابری که اتفاق افتاد و پیروزی مطلقی که نصیب مردم مظلوم غزه شد؛ انزجار و نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده و برخلاف میل و باور باطنی دولت‌های غربی و حتی برخلاف انتظاراتشان خیلی‌ها در غرب دست به تجمعاتی علیه جنایات صهیونیست‌ها زدند و این نشان از نفرت افکار عمومی از این رژیم است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: این تهدید بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد و اگر هم حمله کند دستاوردی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت بلکه شرایط میدان را برای صهیونیست‌ها بدتر می‌کند. رژیم صهیونیستی امروز بازنده اصلی جنگ است؛ چون هم افکار عمومی جهان را علیه خود کرده و هم اینکه در محکمه‌های بین‌المللی به شدت محکوم شده است. در دادگاه اخیر لاهه، صهیونیست‌ها از لحاظ ذهنی محکوم شدند ولی معلوم نیست که چقدر این رژیم به رأی دادگاه التزام داشته باشد اما به طور کلی برای افکار عمومی دنیا روشن شد که رژیم غاصب صهیونیستی در هفت دهه گذشته چه جنایاتی انجام داده است.

خیانت برخی کشورهای منطقه به آرمان مردم غزه

سردار رمضان شریف با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در جبهه فرهنگی، جبهه نظامی و هم جبهه لسانی شکست خورده‌ است، بیان کرد: نکته مهم دیگر این است که حزب‌الله لبنان واقعاً هوشمندانه خوش درخشیده و اجازه تجمیع نیروهای رژیم صهیونیستی را نداد تا این رژیم به لبنان حمله کند. از سوی دیگر یمنی‌ها دریای سرخ را برای متحدان صهیونیست‌ها ناامن کرده‌اند البته برخی کشورهای منطقه دست به اقدام خیانت‌آمیزی زده‌اند و راه میان‌بری را در اختیار کشتی‌های متحدان رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند و این یک خیانت اشکار است و ملت‌های مسلمان و مردم مظلوم غزه این خیانت را فراموش نمی‌کنند.

وی با اشاره به تخریب بیمارستان‌ها توسط ارتش صهیونیستی گفت: تخریب بیمارستان‌ها شرایط سختی را به وجود دارد و با وجود اینکه امکانات بسیار زیادی در قالب کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال شده ولی صهیونیست‌های خبیث و جنایتکار اجازه رسیدن این امکانات به مردم غزه را نمی‌دهد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ۶۹ هزار رزمنده در غزه وجود دارند که آماده رزم هستند و کمتر از هزار نفر از رزمندگان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. پایان جنگ، پایان محاصره و آزادی کامل اسرا سه پیش‌شرط مقاومت غزه هستند و اگر صهیونیست‌ها این سه پیش‌شرط را بپذیرند ان وقت حماس حاضر به آزادی اسرای صهیونیستی خواهد کرد. در شرایط کنونی حمایت و پشتیبانی مردم معنا و مفهوم جدی دارد و جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از مقاومت غزه راهپیمایی های متعددی را برگزار کرده و همه اینها مورد اجابت مردم قرار گرفته‌ است. این راهپیمایی‌ها بسیار بااهمیت بوده و امتداد حضور مردم ایران را به نمایش می‌گذارد.

سردار رمضان شریف با بیان پیشنهادی گفت: بهتر است پیش از راهپیمایی روز جهانی قدس یک مرحله دیگر فراخوان برای حضور پرشورتر مردم در حمایت از مردم مظلوم غزه داشته باشیم تا مقدمه برگزاری هرچه بهتر و متفاوت‌تر روز جهانی قدس باشد. با توجه به طولانی شدن روند مقاومت و جنگ غزه جنایت‌ها باید ادامه یابد تا مبادا دشمن فکر کند که این حمایت‌ها کمرنگ شده‌اند. همچنین در نمایشگاه مطبوعات امسال باید فرصتی فراهم شود تا خبرنگاران تجمعی در حمایت از مردم مظلوم غزه داشته باشند و هم اینکه غرفه‌‌ای به منظور تبیین ابعاد عملیات طوفان‌الاقصی دایر شود و یا رسانه‌ها به طور تخصصی به این قضیه ورود کنند.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونسیتی امروزه به شدت برهم ریخته و قوه عاقله آنها دیگر کار نمی‌کند. همچنین تونل‌های حماس به بلای جان این رژیم تبدیل شده است. بزرگترین مزیتی که رژیم صهیونسیتی به آن می‌بالید نیروی انسانی و توانایی فنی‌اش بود ولی طوفان‌الاقصی نشان داد که همه اینها دروغی بیش نبود. صهیونیست‌ها هیچگاه آمادگی چنان درگیری طولانی‌مدتی را نداشتند و این عملیات خلأ غیرقابل جبران را برای رژیم اشغالگر قدس به وجود آورده است.

نمایش وحدت استراتژیک؛ مهمترین ویژگی طوفان‌الاقصی

حسین رویوران، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به عنوان سخنران دیگر این نشست گفت: اولین ویژگی طوفان‌الاقصی این است که مقاومت مردم مظلوم غزه را به نمایش گذاشت و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی دست به نسل‌کشی‌های گسترده زده ولی همچنان مقاومت مردم غزه پابرجاست و از آن دست نکشیده‌اند. از سوی دیگر در طوفان‌الاقصی وحدت مذهبی و جریانی ظهور و بروز پیدا کرد؛ درصورتی‌که برخی‌ها به دنبال مطرح کردن تفاوت‌های ملی و مذهبی بودند ولی ورود ایثارگرانه حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت نشان داد که یک نوع وحدت استراتژیک در جریان مقاومت حاکم است.

وی افزود: امروز در جبهه غرب ریزش حاکم شده و خیلی از ملت‌های غربی، جنایات رژیم صهیونیستی را برخلاف میل دولت‌هایشان محکوم می‌کنند و همچنین زمانی رژیم صهیونیستی در هیچ یک از نهادها و دادگاه‌های بین‌المللی محکوم نمی‌شد ولی امروز این اتفاق افتاده و این رژیم در نهادهای حقوقی و بین‌المللی محکوم می‌شود و به طور کلی بحران غزه، جوامع غربی را تا حدودی به حرکت درآورده است. 

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران بیان کرد: رژیم صهیونیستی درصدد حمله به شهر رفح است و اشغال کامل این شهر است ولی قطعاً این رژیم با اشغال رفح نمی‌تواند کار را از پیش ببرد و حتی این را هم بایدن که نزدیک‌ترین متحد اسرائیل است مورد تأکید قرار داده است. در واقع با اشغال رفح احتمال لغو قرارداد کمپ دیوید وجود دارد و مصر این را نمی‌پذیرد و به همین دلیل صهیونیست‌ها با یک چالش بزرگ مواجه هستند. 

رویوران گفت: طوفان‌الاقصی یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و هرچقدر طوفان الاقصی ادامه یابد برای صهیونیست‌ها روند فرسایشی شدت پیدا کرده و برای مقاومت غزه پیروزی‌های بیشتری رقم می‌خورد. در جنگ نامتقارن پیروز قطعی وجود ندارد و پیروزی‌ها نسبی است، به عبارت بهتر با وجود اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود می‌خواهد حماس را نابود کند و یا اسرایش را آزاد کند ولی موفق نشد.

انتهای پیام
captcha