چند میلیون ایرانی بیمه سلامت هستند؟
کد خبر: 4200662
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

چند میلیون ایرانی بیمه سلامت هستند؟

رئیس بیمه سلامت با اشاره به اینکه 45 میلیون ایرانی بیمه پایه سلامت دارند، گفت: سالانه نزدیک به دو هزار میلیارد ریال برای بیمه زوج‌های نابارور هزینه می‌کنیم.

محمدمهدی ناصحی، رئیس بیمه سلامتبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی ناصحی، رئیس بیمه سلامت امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ضمن بازدید از این نمایشگاه طی نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های بیمه سلامت پرداخت و گفت: وزارت بهداشت و بیمه سلامت در دولت سیزدهم گام‌های مهمی را برای سیاست‌گذاری، اجرا و تأمین منابع مالی برداشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه افتخار می‌کنیم خادم ۴۵ میلیون نفر از مردم کشورمان که عمدتاً در سطوح پایین درآمدی قرار دارند هستیم، گفت: عمده روستاییان و عشایر کشورمان بیمه روستایی سلامت هستند و 95 درصد هزینه‌های بستری افرادی که تحت پوشش صندوق روستایی هستند توسط بیمه پرداخت می‌شود.

ناصحی ادامه داد: در بیمه همگانی که ۱۷ میلیون نفر را شامل می‌شود، حق بیمه پنج دهک پایین یعنی ۱۲ و نیم میلیون نفر را دولت پرداخت می‌کند. همچنین 100 درصد هزینه‌های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در بیمارستان‌های دولتی بیمه پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به بیمه و تأمین هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج، گفت: برای اولین بار دو میلیون نفر از این بیماران نشان‌دار شده‌اند. البته افراد بیشتری تحت پوشش بیمه قرار دارند و هزینه‌های آنها پرداخت می‌شود و در مرحله نشان‌دار شدن هستند. با هفت هزار میلیارد ریال بیماران مبتلا بله سرطان، بیماران اعصاب و روان و افرادی که بیماری‌های مزمن و سخت دارند طی سال جاری خدمات بیمه دریافت کرده‌اند.

وی به اقداماتی که درباره نسخه الکترونیک صورت گرفته‌است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پوشش ۹۷ درصدی نسخه الکترونیک در کشور را داریم که در حوزه سلامت انقلابی به وجود آورده است.

ناصحی ادامه داد: در گذشته هیچ‌یک از خدمات توانبخشی تحت پوشش هیچ بیمه پایه‌ای نبود اما در این دولت توانبخشی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. همچنین توجه ویژه‌ای به بیماران اوتیسم داریم و حتی با تعرفه خصوصی هزینه‌های این بیماران را پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص بیمه ناباروری نیز گفت: نزدیک دو هزار میلیارد ریال برای بیمه زوج‌های نابارور هر سال هزینه می‌کنیم. همچنین تحت پوشش قرار دادن ۱۴ تا ۱۷ خدمت دندانپزشکی که عمدتا خدمات پیشگیرانه است را محقق کرده‌ایم و انتظار داریم در زمینه بیمه خدمات دندانپزشکی با پیشنهادهایی که داریم قدم‌های مهمی برداریم.

ناصحی با تأکید بر اینکه نوشتن نسخه الکترونیک بیشتر از نوشتن نسخه کاغذی زمان نمی‌برد و معطلی برای پزشکان و بیماران ندارد، گفت: برخورد با عده‌ای که نوشتن این نسخه را نمی‌پذیرند بر عهده مجموعه‌های نظارتی است‌ چرا که نسخه الکترونیک فواید زیادی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ثبت درخواست شیرخشک در سامانه تی‌تک و بیمه سلامت صورت می‌گیرد و از ماه آینده فقط در سامانه بیمه سلامت این درخواست ثبت خواهدشد، گفت: افراد با ارائه کد ملی می‌توانند با تعرفه دولتی شیرخشک را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha