هشدار مفتیان فلسطین درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی
کد خبر: 4200803
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

هشدار مفتیان فلسطین درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی

شورای عالی فتوا در فلسطین در بیانیه‌ای نسبت به اقدام صهیونیست‌ها برای جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج 365، شورای عالی فتوا در فلسطین امروز دوشنبه نسبت به پیامدهای تصمیم رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود فلسطینیان کرانه باختری به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان و محدود کردن آن به  ورود فلسطینی‌های قدس و اراضی اشغالی 1948 هشدار داد.

این شورا با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه مسجدالاقصی در حال حاضر با وضعیت دردناک و خطرناکی مواجه است، خواستار جدی گرفتن این تصمیم صهیونیست‌ها شد.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم که در بالاترین سطوح سیاسی گرفته شده است، سیاست مقامات اشغالگر را آشکار می‌کند که قصد دارند با محدودکردن حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی طرح یهودی سازی این مکان و ساختن معبد ادعایی خودشان را دنبال کنند. امری که نشان دهنده گسترش جنگ همه جانبه‌ای است که توسط نیروهای اشغالگر علیه فلسطینیان به راه انداخته شده است.

این شورا مجدداً از اعراب و مسلمانان خواست تا در کنار مسجدالاقصی بایستند چرا که قدس و مسجدالاقصی برای توقف حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی فریاد کمک سر داده و از ملت‌های عرب و مسلمان و رهبران آن‌ها و مردم شریف جهان می‌خواهد که برای توقف حملات روزافزون صهیونیست‌ها مداخله کنند.

این شورا مقامات اشغالگر را در قبال عواقب این گونه تصمیمات نفرت‌انگیز که آتش نفرت و کینه‌توزی را در منطقه افزایش می‌دهد و به درگیری در آنجا دامن می‌زند، مسئول دانست.

در همین رابطه محمود الهباش، رئیس کل دادگستری فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و روابط اسلامی، نسبت به قصد رژیم صهیونیستی برای محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد و تصریح کرد که چنین اقدامی وضعیت را به سمتی سوق خواهد داد که هیچ کس نمی‌تواند آن را کنترل کند.

وی اقدام اخیر صهیونیست‌ها را گامی در جهت شعله‌ور کردن بیشتر آتش جنگ مذهبی توصیف کرد و نسبت به تلاش آن‌ها برای یهودی سازی قدس و از بین بردن هویت عربی و اسلامی آن هشدار داد.

انتهای پیام
captcha