انقلاب اسلامی قدرت رزم و مقاومت مردم منطقه را افزایش داد
کد خبر: 4200822
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
حسینی:

انقلاب اسلامی قدرت رزم و مقاومت مردم منطقه را افزایش داد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی قدرت رزم و مقاومت مردم آزادی‌خواه منطقه را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، شامگاه ۳۰ بهمن در اولین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی(ره) که در تالار وحدت برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در اردیبهشت ۱۳۹۲ که زمانی من وزیر ارشاد بودم، چنین جایزه‌‌ای یه تصویب رسید ولی بعد از آن متأسفانه عملیاتی نشد ولی بحمدالله امروز این برنامه به اجرا درآمد.

وی افزود: امام راحل با قرآن مأنوس بودند و دیدگاه روشن سیاسی و اجتماعی ایشان تصدیق‌کننده این اصل است. امام خمینی(ره) قیامشان را براساس قرآن پایه‌گذاری و کار را از صفر شروع کردند، شاگردانی را تربیت کردند و براساس درس‌های اخلاقی که می‌دادند، ایمان و عمل صالح را رقم زدند و مودت را به وجود آوردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه با فکر و اندیشه امام راحل، انقلاب اسلامی ایران متمایز از دیگر انقلاب‌های جهان شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری این را در بیانیه گام دوم بارها مورد اشاره قرار داده‌اند. برخی می‌گویند که امام راحل در ابتدا فکر و اندیشه‌ای برای انقلاب نداشتند ولی اینگونه نیست بلکه از همان ابتدا فکر واندیشه انقلاب در ایشان نهادینه شده بود. 

حسینی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیت فرازمانی داشتند، اظهار کرد: کافی است به برخی جنبش‌های منطقه نگاهی بیندازید؛ به عنوان مثال به جنبش اخوان المسلمین نگاه کنید که عمر کوتاهی داشت ولی امام راحل انقلابشان را طوری پایه‌گذاری کردند که بیش از چهار دهه ادامه یافته است.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب مهم‌ترین مفسر اندیشه امام خمینی(ره) محسوب می‌شوند و این را بارها در سخنرانی‌هایشان مورد تأکید قرار داده‌اند. به طور کلی امام راحل در سخت‌ترین شرایط عبادت خود را رها نکرده، با آرامش کار خود را انجام می‌دادند، از تهدیدها هراس نداشتند و با ایمان به خدمت کار خود را پیش می‌بردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شعاع تأثیرگذاری اندیشه‌های امام راحل فراتر از مرزهاست، اظهار کرد: امروز اگر جبهه مقاومت قدرت دارد و یا جنبش انصارالله، دشمن را عاجز کرده و حزب‌الله تقویت شده، همه اینها به خاطر اثرگذاری اندیشه امام راحل است. رژیم صهیونسیتی که زمانی ادعا می‌کرد قدرت منطقه‌ای است و هیچگاه عقب‌نشینی نخواهد کرد، امروز در جنگ‌های متعدد شکست می‌خورد لذا انقلاب اسلامی قدرت رزم و مقاومت مردم‌ آزادی‌خواه منطقه را افزایش داد.

حسینی ادامه داد: زمانی امکان نداشت از حقوق مردم فلسطین سخن به میان آید ولی امروز به برکت اندیشه امام راحل از حقوق مردم فلسطین در تمام دنیا سخن به میان می‌آید و درباره آن بحث و گفت‌وگو می‌شود. اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را باید اندیشه‌‌ای تحول‌خواه و تحول‌بخش دانست و شاگردانی که براساس این اندیشه تربیت دیده‌اند، در کشورهای خود اثرگذارند که به عنوان مثال در اینجا باید به شیخ زکزاکی اشاره شود.

یادآور می‌شود، در این نشست از سایت، لوگو، نشان و تندیس جایزه امام خمینی(ره) رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha