از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو
کد خبر: 4200837
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۶
با تحولات فلسطین

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مرکز نظامی مربوط به ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است، در حالی که به گفته رهبر مخالفان دولت نتانیاهو، کابینه نخست‌وزیر اسرائیل اعتماد آمریکا را به خود از دست داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌هایی از انجام ۳ عملیات علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۴۵ عصر دوشنبه نوزدهم فوریه ۲۰۲۴ موضع برکه ریشا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۱۵ عصر امروز دوشنبه نوزدهم فوریه ۲۰۲۴ موضع الرمتا در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به موضع صهیونیستی «السماقه» واقع در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

رسانه‌های عبری‌زبان نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه اشغالی «زرعیت» واقع در الجلیل غربی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که شلیک ۳ موشک از سمت لبنان رصد شده و یکی از این موشک‌ها به پادگان «برانیت» در الجلیل غربی برخورد کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲ بار شهرک «میس الجبل» و یک بار اطراف شهرک «الغازیه» در جنوب لبنان را بمباران کرده‌اند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که یک پهپاد صهیونیستی پوشش گیاهی نزدیک به شهرک «بیت لیف» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات آب‌شیرین‌کن بیمارستان امل

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ایستگاه آب‌شیرین‌کن بیمارستان «امل» خان‌یونس وابسته به سازمان هلال احمر فلسطین را هدف قرار داده است.

بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین بر اثر این حمله، ایستگاه آب‌شیرین‌کن بیمارستان «امل» خان‌یونس از کار افتاده است.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که آب آشامیدنی موجود در بیمارستان «امل» خان‌یونس تنها پاسخگوی ۳ روز مصرف این بیمارستان است.

در حالی که کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیمارستان‌های شمال این باریکه برق ندارند و اشغالگران همچنان در رسیدن کمک‌های پزشکی و سوخت به بیمارستان‌های شمال غزه کارشکنی می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اشاره به وضعیت مجتمع پزشکی «شفا» بیان کرد: ژنراتور برق مجتمع پزشکی شفا در ۲ روز آینده از کار خواهد افتاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در هفته‌های گذشته بیمارستان‌های شمال نوار غزه به صورت جزیی راه‌اندازی شده بودند، اما پایان‌یافتن سوخت، این بیمارستان‌ها را به صورت کامل تعطیل خواهد کرد.

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

سازمان ملل: رفح از پرجمعیت‌ترین مناطق روی زمین است

صندوق کودکان ملل متحد یونیسف نسبت به وقوع فاجعه بشری مرگ‌بار در رفح هشدار داد.

یونیسف اعلام کرد که رفح به یکی از متراکم‌ترین مکان‌های جهان از نظر جمعیت مبدل شده و نیمی از ساکنان غزه را که بیش‌تر آن‌ها به دلیل جنگ چندین بار آواره شده‌اند در خود جای داده است.

این سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد تأکید کرد که در حال حاضر ۱.۳ میلیون انسان در رفح حضور دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند. فلسطینی‌های حاضر در رفح هیچ مکان امنی را برای پناه‌ گرفتن در اختیار ندارند.

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

حماس: زیر بار فشارهای سیاسی و نظامی اشغالگران نمی‌رویم

خلیل الحیه، نایب‌رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نوار غزه اعلام کرد که مقاومت فلسطین با گذشت نزدیک به ۵ ماه از آغاز جنگ غزه همچنان با ارتش رژیم صهیونیستی مقابله می‌کند.

الحیه افزود: دامنه جنایت‌های اشغالگران حتی به شهروندانی که در صف دریافت کمک حضور دارند نیز رسیده است. ملت ما در اوضاع فاجعه‌باری چون قحطی و کشتار جمعی روزگار می‌گذرانند. تمامی جهان در آزمون اخلاقی خود در برابر جنایت‌های اشغالگران مردود شد. مقاومت فلسطین همچنان در قلب ملت فلسطین جای دارد. مقاومت و ملت ما بر بازستانی حقوق مشروع فلسطینیان پافشاری می‌کنند.

الحیه ادامه داد: اشغالگران همان‌گونه که در گسترش کنترل خود در شمال و مرکز نوار غزه با شکست روبرو شدند در رفح نیز شکست خواهند خورد. اشغالگران در تحقق هدف‌هایشان مبنی بر بازگرداندن اسیران و از بین‌بردن مقاومت شکست خوردند. اشغالگران هفته گذشته از آنچه در قالب چارچوب توافق به ما ارایه شد پا پس کشیدند. پیشنهادی که از سوی اشغالگران ارائه شد هیچ تضمینی برای توقف جنگ و عقب‌نشینی از نوار غزه را در بر نمی‌گرفت.

الحیه گفت: در هیچ شرایطی زیر بار فشارهای سیاسی و نظامی اشغالگران نمی‌رویم. در حالی که اشغالگران بازگشت آوارگان و عقب‌نشینی از نوار غزه را رد می‌کنند نمی‌توان به توافق دست یافت. دست اشغالگران تنها به بهای ۳ چیز به اسیرانشان می‌رسد؛ امدادرسانی به ملت ما، توقف جنگ و تبادل اسیران.

وی ادامه داد: نتانیاهو خواهان بازگرداندن اسیران اشغالگران نیست؛ بلکه هدف او کشتار آنان برای به درازا کشیدن جنگ و در پی آن نجات خودش است.

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

افت ۱۹.۴ درصدی اقتصاد رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رویترز به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اقتصاد این رژیم در چهار ماهه آخر سال گذشته میلادی ۱۹.۴ درصد افت کرده است.

بر اساس این گزارش، افت رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم متحمل خسارات ناشی از ادامه جنگ در نوار غزه شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ روزانه به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد این رژیم زده است، گفت: جنگ غزه بیش از انتظار برای اسرائیل هزینه دارد و فشارهایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هم پبشتر در جدیدترین ارزیابی‌های خود اعلام کرده بود که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به واسطه تنش‌ها در غزه، اقتصاد این رژیم افت خواهد کرد.

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

تل‌آویو رئیس جمهور برزیل را عنصر نامطلوب اعلام کرد

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل تا زمانی که عذرخواهی نکند و از مقایسه این رژیم با آلمان نازی دست برندارد، در کابینه یهود عنصر نامطلوب شناخته می شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی شبکه اجتماعی ایکس نوشت که به رییس جمهور برزیل اطلاع داده است که تا زمانی که عذرخواهی نکند و سخنان خود را پس نگیرد، در فلسطین اشغالی عنصر نامطلوب شناخته می شود.

لولا داسیلوا روز گذشته در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد فقط یک جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی است؛ جنگ بین یک ارتش با درجه آمادگی بسیار بالا و زنان و کودکان.

از هدف قرارگرفتن سه مرکز نظامی صهیونیست‌ها توسط حزب الله تا بی‌اعتمادی آمریکا به کابینه نتانیاهو

لاپید: کابینه اسراییل اعتماد آمریکا را به خود از دست داده است

اختلاف‌ها و تنش‌ها میان مقامات رژیم صهیونیستی روز به روز در حال افزایش و تشدید است.

در همین راستا یاییر لاپید رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کابینه اعتماد آمریکا و جامعه بین‌الملل را از دست داده است. ما به تغییر نیاز داریم.

لاپید تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نیازمند آن است که در سطح سیاسی اعتماد هواداران خود را بازیابی کند.

وی با اشاره به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد: فردی که در این موضوع شکست خورده است، نمی‌تواند اصلاحاتی را به انجام برساند.

رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد که کابینه این رژیم کاری به جز بگومگو و نزاع با آمریکایی‌ها انجام نمی‌دهد و هیچ طرح و برنامه‌ای برای بازگرداندن شهرک‌نشینان به شمال سرمین‌های اشغالی ندارد.

انتهای پیام
captcha