مردم شرکت در انتخابات را حق خود بدانند
کد خبر: 4200845
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مردم شرکت در انتخابات را حق خود بدانند

حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی گفت: مردم باید شرکت در انتخابات را حق خود بدانند، این حق را به اثبات برسانند و برای تصمیم‌گیری امور کشور، نمایندگانی را انتخاب کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن عرض تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: مردم متدین جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر کشور پهناور ایران در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نشان دادند که خواستار و پشتیبان جمهوری اسلامی هستند و از رهبر جامعه خود حمایت می‌کنند. لذا باتوجه به این مباحث، تبلیغ، ترویج و رفع شبهه در خصوص انتخابات برای آگاه‌سازی مردم، ضروری و واجب است. باید توجه داشت که مردم علی‌رغم مشکلات معیشتی و تورم، بازهم پای‌کار انقلاب اسلامی هستند و در انتخابات هم به‌صورت حداکثری شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: درست است که مردم از مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه ناراحت و نگران هستند، اما مردم انقلابی و متدین ایران می‌دانند که این دو موضوع باهم تفاوت دارد و در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد. مردم باید شرکت در انتخابات را حق خود بدانند، این حق را به اثبات برسانند و برای تصمیم‌گیری امور کشور نمایندگانی را انتخاب کنند. 

سلطانی تصریح کرد: مجلس خبرگان ممکن است در این سال‌ها تصمیمی گرفته باشد، که آن تصمیم سرنوشت جامعه اسلامی و کشور را رقم زده باشد. انتخاب رهبری جامعه اسلامی مورد مهمی است که در 35 سال پیش، این تصمیم توسط مجلس خبرگان گرفته شده است و امروزه شاهد حضور مقام معظم رهبری به‌عنوان رکن بسیار مهمی از جامعه هستیم. همچنین مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری و حوزه بزرگی که تحت نظر رهبری است، توجه و نظارت ویژه‌ای دارد و با توجه به تعهد، ایمان و اعتقاد، کشور را در راستای قانون اساسی، انقلاب اسلامی و احکام شرع و اسلام با تصمیمات و عملکرد خود هدایت می‌کنند و سوق می‌دهند. این امر شامل تصمیمات مهمی است که توسط مجلس خبرگان گرفته می‌شود و بر عملکرد کشور تأثیر بسزایی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در مرحله اول باید توجه کنیم که نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید در سخنرانی‌ها و تبلیغات خود از انتخابات مجلس خبرگان هم یاد کنند و برای مردم این موضوع مهم را یادآور شوند. در مرحله دوم صداوسیما، مطبوعات، ائمه جماعت، فعالان فرهنگی، علما و مراجع و ... باید در این راستا قدم بردارند و اهمیت مجلس خبرگان و جایگاه این مجلس را برای جامعه بازگو کنند و این امر مهم را برای مردم تبیین سازند تا شرکت در انتخابات مجلس خبرگان کیفیت مناسبی پیدا کند و مردم با توجه به آگاه‌سازی‌های انجام شده در این امر شرکت کنند. همچنین شخصیت‌ها، مراجع سیاسی و فرهنگی باید حساسیت این موضوع مهم را در زمان‌های مختلف برای اقشار مختلف جامعه بیان کنند.

وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات تبیین این امر را وظیفه خود می‌داند و در مراسم رسمی و غیررسمی که در طول سال برگزار می‌کند، به جهاد تبیین می‌پردازد. زیرا یکی از بحث‌هایی که در جهاد تبیین و فضای مجازی وجود دارد، تبیین جایگاه مجلس خبرگان است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قطعنامه‌هایی که تهیه می‌کند و در پایان مراسم به مردم تقدیم می‌کند، در یکی از بندها به مبحث مهم شرکت در انتخابات و لفظ مجلس خبرگان می‌پردازد. همچنین در ارتباطاتی که با ائمه جماعات و علما وجود دارد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سعی می‌کند که با کمک این اقشار مردم را نسبت به حساسیت این موضوع آگاه و ترغیب کنند.

انتهای پیام
captcha