کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی ترافیک با ایجاد معبر موقت در بهشت رضا(ع)
کد خبر: 4201229
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی ترافیک با ایجاد معبر موقت در بهشت رضا(ع)

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: با ایجاد معبر موقت در بهشت رضا(ع) شاهد کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی ترافیک در ایام چراغ برات خواهیم بود.

چراغ براتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدصادق احمدی‌نیک، مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد، امروز دوم اسفندماه، در نشست خبری تشریح فعالیت‌های شهرداری مشهد در ایام چراغ برات، در محل شهرداری مشهد، بیان کرد: با توجه به ایام پیش طی دو هفته اخیر اقداماتی را برای چراغ برات از سوی سازمان انجام شده است.

وی افزود: اولین مورد این است که با توجه به ترافیک بالا در روزهای پنجشنبه و جمعه که پیک پنجشنبه بعدازظهر آغاز خواهد شد، با همکاری آستان قدس رضوی، معبر موقتی را در ضلع شرقی آرامستان بهشت رضا(ع) ایجاد کردیم که  این معبر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد حجم ترافیک ورودی به آرامستان را کاهش خواهد داد.

احمدی‌نیک ادامه داد: اقدام دوم در خصوص پارکینگ‌ها است. معمولاً در بهشت رضا(ع) و آرامستان‌های دیگر قبل از اینکه ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل شود، از معابر به عنوان پارکینگ استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: تقاضای ما از شهروندان این است که ابتدا استفاده از ظرفیت پارکینگ‌ها را در اولویت قرار دهند و بعد از معابر استفاده کنند. 

وی جانمایی ایستگاه‌ موقت اتوبوس را از دیگر اقدامات در این ایام برشمرد و اظهار کرد: در مورد بعدی به جهت اینکه زائران مسافت زیادی را طی نکنند برای معابر و بلوک‌های  بهشت رضا(ع) ۲۰ تا ۲۵ ون در نظر گرفته شده که از ساعت ۶ تا ۱۸ به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد بیان کرد: با برنامه «نشان» هماهنگ کردیم که داخل بلوک‌ها را نیز نشان خواهد داد و مردم را راهنمایی خواهد کرد. 

وی گفت: تمامی غرفه‌های داخل آرامستان در ایام تعطیل به داخل پارکینگ‌ها هدایت شدند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود. همچنین از شهروندان درخواست داریم با عوامل داخل آرامستان‌ها به جهت پارک در پارکینگ‌ها به جای معابر همکاری کنند.

احمدی‌نیک با اشاره به اینکه شستن سنگ قبر ریشه روایی ندارد، افزود: با توجه به کمبود  آب و اینکه مردم با پیروی از یک سنت دیرینه اقدام به شستن سنگ قبور می‌کنند، ما امسال تقاضا کردیم از خط لوله انتقال آب سد دوستی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha