افزایش شمار شهدای غزه به ۲۹۴۱۰ شهید و ۱۰ کشته و زخمی در عملیات ضدصهیونیستی قدس
کد خبر: 4201398
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۹۴۱۰ شهید و ۱۰ کشته و زخمی در عملیات ضدصهیونیستی قدس

شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۲۹ هزار ۴۱۰ شهید و شمار مجروحان به ۶۹۴۶۵ افزایش یافت. در عین حال عملیات ضد صهیونیستی در شرق قدس اشغالی منجر به کشته و مجروح شدن ۱۰ صهیونیست شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه آمار جدید شهدا و مجروحان از آغاز نبرد طوفان الاقصی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.
وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۲۹ هزار ۴۱۰ شهید و شمار مجروحان به ۶۹۴۶۵ افزایش یافت.

این وزارتخانه افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه مرتکب شد که در آن ۹۷ نفر شهید و ۱۳۲ نفر مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز پنجشنبه دو خانه مسکونی در اردوگاه‌های «النصیرات» و «الزوایده» را در مرکز نوار غزه بمباران کرد که طی آن ۲۶ فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند که به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که از شامگاه چهارشنبه تا کنون دست‌کم ۳۰ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مرکزی نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گفته مقامات این وزارتخانه، پیکرهای شماری از شهدا همچنان زیر آوار و کنار خیابان‌ها قرار دارد و اشغالگران از دسترسی خودروهای امدادی و امدادگران به آنها یا کمک به مجروحان جلوگیری می‌کنند.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای صبح امروز پنج‌شنبه از عملیات ضد صهیونیستی در شرق قدس اشغالی و کشته شدن و مجروح شدن ۱۰ صهیونیست خبر دادند.

همچنین منابع رسانه‌ای عبری در این باره اعلام کردند در عملیاتی در نزدیکی شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس به سمت صهیونیست‌ها تیراندازی شد.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که این عملیات منجر به کشته‌شدن ۲ صهیونیست و مجروح شدن هشت تن دیگر  شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین مدعی به شهادت رسیدن ۲ فلسطینی مجری این عملیات شدند. اورژانس رژیم اشغالگر همچنین از کشته شدن یک نظامی صهیونیست در این عملیات خبر داد.

در همین راستا، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس فلسطین عملیات ضد صهیونیستی صبح امروز در قدس اشغالی را تبریک گفتند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۹۴۱۰ شهید

 در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ما عملیات قهرمانانه قدس اشغالی را که پاسخی طبیعی به جنایات، کشتارها و جنایات اشغالگران در غزه و کرانه باختری است، تبریک می‌گوییم. 

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا حماس در این بیانیه تأکید کرد: نفوذ اشغالگران به قدس و برنامه‌ریزی آنها برای جلوگیری از رسیدن نمازگزاران به مسجد الاقصی در ماه رمضان امنیت را برای دشمن به ارمغان نخواهد آورد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: عملیات تیراندازی که صبح امروز یک ایست بازرسی نظامی رژیم اشغالگر را در شرق قدس هدف قرار داد و باعث زخمی شدن تعدادی از سربازان و شهرک نشینان اشغالگر شد را تبریک می‌گوییم.

در این بیانیه آمده است: این عملیات در چارچوب حق مشروع مردم ما برای دفاع از مقدسات و سرزمین خود در برابر باند خونریز نازی رژیم صهیونیستی تا اخراج اشغالگران از سرزمین و میهن ما صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha