برنامه‌های نوروزی سیما؛ از «محفل» تا «زیرخاکی 4» + فیلم
کد خبر: 4201996
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
معرفی تولیدات تلویزیونی سال نو در هم‌نشینی دو بهار «قرآن» و «طبیعت»

برنامه‌های نوروزی سیما؛ از «محفل» تا «زیرخاکی 4» + فیلم

سیمای جمهوری اسلامی در ایام نوروز 1403 در قالب هم‌نشینی دو بهار طبیعت و قرآن، برنامه‌های مختلفی را با رویکرد سرگرم‌سازی و گسترش معنویت تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به برنامه محفل و سریال‌ زیرخاکی 4 اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ در قالب مرور اخبار منتشر شده درباره سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های رسانه ملی برای پخش در ایام نوروز و رمضان 1403 به سبب همنشینی دو بهار طبیعت و قرآن شاهد چینش متنوع‌تری در قیاس با سال‌های پیش هستیم.

بر این اساس در راستای اطلاع‌رسانی و مبتنی بر اخباری که تاکنون منتشر شده است؛ در بازتاب اهم برنامه‌های صدا و سیما در ایام رمضان و نوروز 1403 می‌توان به این موارد اشاره کرد.

«محفل» با ساختاری نو

سری جدید برنامه «محفل» که سالِ گذشته شروع بسیار خوبی داشت، این روزها با ساختاری جدید جلوی دوربین است. بر اساس اخبار منتشر شده این برنامه در کنار تغییر در محتوا با همان ترکیب میزبانان و اجرای رسالت بوذری در ایام ماه مبارک رمضان در قالب برنامه افطار از آنتن شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

از «محفل» تا «رستگاری» ده‌نمکی و «فراری» با محور شهید صدرزاده

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است.

در سریال «رستگاری» که در ۳۰ قسمت تهیه شده است، بیش از ۱۰۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند که می‌توان به حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاا... شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و... اشاره کرد.

یکی از نکات قابل تامل در سریال «رستگاری» این است که ده‌نمکی برای ساخت این سریال سراغ چهره‌های جدید رفته که قبلا ایفای نقش‌های کوتاه داشتند اما در این سریال نقش‌های بلند را بر عهده دارند.

سریالی برای معرفی شهدای مدافع حرم

از «محفل» تا «رستگاری» ده‌نمکی و «فراری» با محور شهید صدرزاده

سریال «فراری» یکی دیگر از گزینه‌های نوروزی و ماه رمضان است که با هدف معرفی شهدای مدافع حرم با محور شخصیتی به نام هادی، از دوران نوجوانی تا بزرگسالی او را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه در واقع نگاهی آزاد به زندگی شهید مصطفی صدرزاده دارد و کار اقتباس آزاد، نگاه زیستی و سبک زندگی شهدای مدافع حرم و قصه‌ای اجتماعی است.

تنفس در دوران صفویه

«مهیار عیار» مجموعه‌ای تلویزیونی است که ساخت آن برای شبکه دو سیما از چندین ماه پیش آغاز شده و قرار است نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۳ از این شبکه پخش شود. این سریال تاریخی و روایی، این روز‌ها در احمدآباد مستوفی در حال تصویربرداری است.

«مهیار عیار» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی ساخته می‌شود و قصه آن در دوران صفویه می‌گذرد.

از «محفل» تا «رستگاری» ده‌نمکی و «فراری» با محور شهید صدرزاده

«زیرخاکی ۴» 

«زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا که در سال‌های اخیر همواره نامش به عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی نیز مطرح شده، یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است که ضمن حفظ جذابیت و روایت وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی در قالب کمدی، با توجه به اقتضائات فرهنگی نیز توانسته یک اثر کمدی پرمخاطب را به نمایش بگذارد. سریالی که تاکنون ۳ فصل آن روی آنتن رفته و مخاطبان آن منتظر پخش فصل چهارم این سریال در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هستند و تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» در حال انجام است.

از «محفل» تا «رستگاری» ده‌نمکی و «فراری» با محور شهید صدرزاده + فیلم

فصل پنجم سریال کمدی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی نیز با محوریت محیط زیست در ۲۵ قسمت به نوروز امسال نرسید و برای نوروز ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha