نامزدهای انتخابات هدفشان ذیل نگاه مردم‌سالاری دینی باشد
کد خبر: 4202073
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
حسن فارسی:

نامزدهای انتخابات هدفشان ذیل نگاه مردم‌سالاری دینی باشد

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه احزاب باید هدفشان ذیل نگاه مردم‌سالاری دینی باشد، گفت: هدف نامزدهای انتخابات نباید کسب قدرت باشد، بلکه با رویکرد و نگاه دینی هدف اصلی خود را خدمت به مردم در نظر گیرند.

حسن فارسی، مجلس جهاد دانشگاهی

حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به، ضرورت توجه دادن بیشتر مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات و جایگاه اخلاق‌مداری و قرآن‌محوری در فعالیت‌های کاندیدا‌‌ها گفت: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است. نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مبتنی بر مشارکت مردمی، دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی با حضور پرشور مردم شکل گرفته است.

وی افزود: ادامه راه انقلاب اسلامی و گذر از شرایط مختلف کشور با حضور مردم بوده است و طبیعتاً انتخابات به عنوان یکی از نماد‌های مردم‌سالاری دینی در هر مقطعی برای ما حساس بوده است. البته هر مقطعی جایگاه خودش را داشته است و باید تلاش کنیم تا با یک رویکرد و مشارکت حداکثری در این انتخابات رقم بخورد، چراکه موجب تقویت بنیه مردمی نظام هم به لحاظ بیرونی و هم به لحاظ خارجی می‌شود و به نوعی اعتبار نظام در هر تعاملی است. 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در مورد ضرورت اخلاق انتخاباتی گفت: به صورت کلی اخلاق انتخاباتی به هرجهت به این بستگی دارد که انتخابات را چگونه تعریف کنیم. در اندیشه و تفکر اسلامی، حکومت و حاکمیت برای خدمت به جامعه است؛ لذا اگر ما هدف رقابت را خدمت بدانیم، طبیعتاً باید همه افراد، احزاب و جریان‌ها حول اخلاق انتخاباتی که شامل صداقت با مردم، ندادن وعده‌های غیر واقعی و دادن شناخت واقعی است در گردش باشد. اگر بر اخلاق قرآنی تاکید کنیم، طبیعتا این‌ جریان مضاعف می‌شود. تهمت‌زدن به رقبا و خلاف واقع‌گویی در هر جایی بد است، ولی اگر با نگاه شرعی باشد این مذمومیت دوچندان می‌شود؛ انتظار این است که هم کاندیدا‌ها و هم احزاب این موارد را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه احزاب باید هدفشان ذیل نگاه مردم‌سالاری دینی باشد، گفت: هدف در انتخابات نباید قدرت باشد و کاندیداها به هر وسیله‌ای نباید به دنبال قدرت باشند، بلکه با رویکرد و نگاه قرآنی هدف اصلی خود را خدمت به مردم و کشور در نظر گیرند.

انتهای پیام
captcha