تحقق مسجد، پایگاه قرآن در طرح «شهید اسداللهی»
کد خبر: 4202284
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
مقدم بیان کرد:

تحقق مسجد، پایگاه قرآن در طرح «شهید اسداللهی»

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای طرح مسجد، پایگاه قرآن در قالب طرح «شهید اسداللهی» گفت: این طرح با نگاه تربیت نوجوانان پیشران قرآنی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق مسجد، پایگاه قرآن است.

مهدی مقدم، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور

مهدی مقدم، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری رویداد ملی طرح شهید اسداللهی با عنوان «در مسیر» ویژه مدیران، مربیان و فعالان تربیتی و قرآنی کانون‌های مساجد گفت: هدف طرح شهید اسداللهی آموزش اصول مبنای تربیت، فعالیت فرهنگی و آموزش مهارت‌های کاربردی مربی‌گری، ارائه تجربیات برتر تربیتی و همچنین توانمندسازی تخصصی جهت فعالیت‌های تربیتی و قرآنی است.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه مرحله اول و دوم این طرح طی هفته گذشته برگزار شد، افزود: این طرح با همکاری سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار شد. طی این برنامه‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌ابوالقاسم، حافظ کل قرآن کریم و مشاوره رئیس‌جمهور در امور روحانیت حضور داشتند و موضوعات قرآن کریم را حول محور و اهداف این طرح مطرح کردند. همچنین آقای محسن عبادی، نویسنده کتاب شهید ابراهیم هادی و حمید درسی و ابراهیم نورمحمدی، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی شهید اسداللهی از جانب وزارت کشور در این برنامه‌ها حضور داشتند.

وی به ضرورت پرداختن به موضوعات قرآنی و تربیتی در این طرح پرداخت و گفت: در این دوره به مربیان مهارت‌هایی را آموختیم تا بتوانند در مساجد و محله خودشان این طرح‌ها را دنبال کنند. این پروژه‌ها با نگاه تربیت نوجوان با تمرکز بر نوجوانان پیشران دینی و قرآنی است؛ لذا تاکید ما بر این است که نوجوانان نخبه را وارد مساجد کنیم؛ برای این کار هم نیازمندیم تا مربیان، آموزش ویژه ببینند، چراکه با مربی‌گری عادی نمی‌توان سراغ یک نخبه دینی و قرآنی رفت. به همین جهت برای تحقق این موضوع اقتضائاتی در نظر گرفتیم.

مقدم با بیان اینکه در این طرح‌ها از ۲۵ استان حدود ۲۴۰ شرکت‌کننده داشتیم، گفت: به زودی در سایر استان‌ها هم این طرح در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد. برش بعدی در این طرح بسته‌های محتوایی مجازی است و در نهایت به عملیات فراگیر تابستان می‌رسیم، اما با توجه به نزدیک شدن به برنامه‌های ماه مبارک رمضان به مرور فعالیت‌های بعدی صورت خواهد گرفت و عملیات اصلی ما اوقات فراغت بچه‌های مسجدی در تابستان خواهد بود.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: برش قرآنی این طرح‌ها که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در این عرصه عملیاتی می‌شود، در قالب پروژه مسجد پایگاه قرآن است که این افراد در محلات خودشان برگزار می‌کنند؛ لذا برگزاری جلسات و محافل قرآن با یک شیوه مشخص در مساجد و با حضور قاریان هر منطقه اجرا می‌شود.  

انتهای پیام
captcha