استقبال از سلب اختیارات مدیریتی وزیر افراطی صهیونیست در مسجدالاقصی
کد خبر: 4202540
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳

استقبال از سلب اختیارات مدیریتی وزیر افراطی صهیونیست در مسجدالاقصی

شورای جنگ رژیم اسرائیل اختیارات مربوط به مسجد الاقصی را از ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم اشغالگر سلب کرد و این تصمیم از سوی رهبر اپوزیسیون اسرائیل با استقبال همراه بود.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش داد که کابینه جنگ این رژیم صلاحیت و اختیارات مربوط به مسجد الاقصی را از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم سلب کرده است.

کانال 12 رژیم اسرائیل گزارش داد که بن گویر  برای جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی از کرانه باختری و فلسطینی‌های سرزمین‌های اشغالی در سال 1948 برای اقامه نماز در مسجد الاقصی در ماه رمضان به قدس اشغالی طرحی ارائه کرده و نتانیاهو با تصمیم بن گویر درباره اعمال محدودیت بر ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی در ماه رمضان موافقت کرده بود.

روز جمعه گذشته رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند سیاست امنیتی این رژیم به ویژه درباره مسجدالاقصی موجب بروز اختلاف در کابینه نتانیاهو شده است.

بن گویر در نظر داشت در ماه رمضان تنها فلسطینی‌های ۷۰ سال به بالا، ساکن در اراضی ۴۸ و قدس در ماه رمضان به مسجدالاقصی بروند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه پنجشنبه گذشته در قدس اشغالی، خواستار محدودیت تردد فلسطینی‌ها شده و ادعا کرده بود: حق زندگی مهم‌تر از حق آزاد جابجایی فلسطینیان است.

بن گویر مدعی شد: باید محدودیت‌هایی علیه تردد فلسطینیان اعمال شود تا آنها آزادانه نتوانند تردد کنند.

به گزارش شبکه ۱۴ رژیم اسرائیل، این تصمیم کابینه پس از آن اتخاذ شد که افسران مقر پلیس اشغالگر نسبت به تصمیم برای محدود کردن تعداد نمازگزاران فلسطینی هشدار دادند و گفتند که این امر ممکن است منجر به درگیری در بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 شود. 

استقبال از سلب اختیارات مدیریتی وزیر افراطی صهیونیست در مسجدالاقصی

از سوی دیگر یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون نیز در واکنش به سلب مسئولیت بن گویر، از تصمیم کابینه جنگ تقدیر و آن را اقدامی درست و بجا توصیف کرد.

تبریک لاپید به کابینه جنگ برای سلب مسئولیت بن گویر یک هفته پس از آن روی می‌دهد که وی اول اسفندماه در سخنرانی خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت که کابینه اسرائیل باید اختیارات اداره اوضاع و شرایط در ههٔ قدس و کرانه باختری در ماه رمضان را از بن گویر بگیرد و طبق توصیه نهاد امنیتی این رژیم عمل کند.
رئیس اپوزیسیون تأکید کرده بود: امکان ندارد وقتی چنین مرد آشفته‌ای مسئول است، به ماه رمضان وارد شویم، بن گویر نمی‌تواند امنیت رژیم اسرائیل را حفظ کند.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از انتشار خبر لغو اختیارات وی درباره مسجدالاقصی که توسط کابینه این رژیم صورت گرفت، از نخست‌وزیر خواست فوراً این خبر را تکذیب کند.
ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت «از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستم گزارش‌ها درباره لغو اختیاراتم را رد کند.»

آمریکا: دسترسی نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی در ماه رمضان تسهیل شود

در همین راستا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، ما همچنان از اسرائیل می‌خواهیم تا در ماه رمضان دسترسی نمازگزاران به مسجد الاقصی را تسهیل کند.

میلر اضافه کرد که افزایش تنش‌ها در کرانه باختری یا در منطقه وسیع‌تر به نفع امنیت اسرائیل نیست اما در پاسخ به این سؤال که آیا چنین اقداماتی عواقبی خواهد داشت یا خیر، از پاسخ دادن خودداری کرد.

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ترس اسرائیل از تشدید تنش در کرانه باختری را افزایش می‌دهد. این ترس‌ها در سایه وضعیت تشدید تنش در کرانه باختری، از زمان وقوع حماسه عملیات طوفان الاقصی، جایی که کرانه باختری شاهد تهاجمات مستمر ارتش اسرائیل و افزایش قابل‌ توجه بازداشت فلسطینیان و نیز تشدید آزار و اذیت فلسطینی‌ها توسط شهرک‌نشینان بوده است.

انتهای پیام
captcha