متسابقان نیازمند آموزش مستمر هستند
کد خبر: 4203377
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
قره‌شیخلو:

متسابقان نیازمند آموزش مستمر هستند

داور مسابقات قرآن مدهامتان با اشاره به اینکه امروز بخش آموزش قرآن مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: شرکت‌کنندگان نیازمند آموزش هستند یعنی اگر در طول سال در دوره‌های آموزشی شرکت کنند، با کارکرد بهتری وارد مسابقات خواهند شد.

یکی از داوران بین‌المللی مسابقات قرآنی مدهامتان

مهدی قره‌شیخلو، داور مسابقات قرآن مدهامتان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، سطح دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  برگزیدگان این دوره از مسابقات از بین چهره‌های آشنایی است که همواره در مسابقات مختلف قرآنی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مجریان مسابقات قرآنی و مسئولان اجرایی باید در کنار برگزاری مسابقات به فکر آموزش این سرمایه‌های قرآنی کشور باشند، افزود: تعدادی از این شرکت‌کنندگان نیازمند آموزش هستند یعنی اگر در طول سال در دوره‌های آموزشی شرکت کنند، با کارکرد بهتری وارد مسابقات خواهند شد.

این داور قرآنی با اشاره به اینکه امروز بخش آموزش قرآن مورد غفلت قرار گرفته است، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر باید در طول سال در کنار برگزاری مسابقات قرآنی، به بخش آموزش نیز توجه لازم را داشته باشند.

این پیشکسوت قرآنی در ادامه گفت: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد نیز باید با دعوت از اساتید برجسته قرآنی زمینه تقویت فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی را بین قرآنیان فراهم کند.

قره‌شیخلو یکی از پارامترهای ایجاد انگیزه بین متسابقان قرآنی را جوایز مسابقات دانست و افزود: معمولاً در همه مسابقات قرآنی جوایز قرآنی بسیار در سطح پایینی قرار دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

رئیس اسبق سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر ایجاد انگیزه بین جوانان و نوجوانان برای حضور در مسابقات قرآنی اظهارکرد: به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای حضور جوانان و نوجوانان در مسابقات قرآنی باید رشته‌های مسابقات را متنوع‌تر کرد تا سلایق مختلف بیشتری بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

این داور قرآنی با اعلام اینکه مسابقات بخش آوایی تخصصی‌تر بوده و هر کسی توانایی شرکت در این بخش را ندارد، تصریح کرد: متسابقان بخش آوایی باید تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا را به طور دقیق یاد بگیرند لذا هر کسی نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند. مسابقات قرآنی باید از حالت تخصصی خارج و زمینه حضور عموم مردم در این مسابقات فراهم شود که با تنوع رشته‌های قرآنی زمینه فراگیری بیشتر مسابقات قرآنی را می‌توان فراهم کرد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان هر ساله در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، ظرفیت قرآنی استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این دوره از مسابقات باید زمینه حضور بیشتر قرآنیان استان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha