ترویج فعالیت‌های قرآنی نیازمند گام‌های کوتاه‌تر است
کد خبر: 4203379
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
بحرالعلوم:

ترویج فعالیت‌های قرآنی نیازمند گام‌های کوتاه‌تر است

داور مسابقات قرآن با تأکید به اینکه برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باید گام‌ها را کوتاه‌تر و جریان را عمومی‌تر کنیم، گفت: این امر زمینه‌ و بستر لازم برای حضور بهتر و بیشتر جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم در فعالیت‌های قرآنی را فراهم خواهد کرد.

محمدمهدی بحرالعلوم، از داوران بین‌المللی مسابقات قرآن کریم

محمدمهدی بحرالعلوم، داور بخش صحت حفظ مسابقات قرآن مدهامتان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: تاکنون و با توجه به مسابقات صورت گرفته شرکت‌کنندگان رشته حفظ  در مقطع مطلوبی قرار دارند و در مجموع رقابت خوبی بین شرکت‌کنندگان برقرار است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در طول سال افزود: آموزش قرآن را دربند ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی نکنیم و باید در بین نهادهای مردمی انجام شود که در کنار این بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، امور مساجد وظایفی برعهده دارند.

پیشکسوت قرآنی کشور با تأکید بر اینکه کار آموزش قرآن را باید همچون گذشته و سالیان دور به خانه‌ها و جلسات خانگی قرآن ببریم، بیان کرد: قرآن کریم نیازمند همگانی شدن است در این بخش آموزش و پرورش وظیفه سنگینی بر عهده دارد چراکه بخش عمده‌ای از آموزش قرآن در مدارس انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات به صورت تخصصی در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر برای ورود جوانان و نوجوانان بیشتر به مسابقات قرآنی باید مسابقات عمومی بیشتری را طراحی کنیم تا افراد با سطوح پایین‌تری شرکت کنند و رتبه کسب کنند.

بحرالعلوم با اشاره به اجرای طرح قرآن مستورا برای ماه مبارک رمضان افزود: طرح قرآنی مستورا شامل 50 آیه کاربردی و کوتاه قرآن کریم است که همگان به سادگی می‌توانند این آیات را حفظ کنند.

وی با تأکید به اینکه برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باید گام‌ها را کوتاه‌تر و جریان را عمومی‌تر کنیم، اظهار کرد: این امر زمینه‌ و بستر لازم برای حضور بهتر و بیشتر جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم در فعالیت‌های قرآنی را فراهم خواهد کرد.

این داور قرآنی بیان کرد: قرآن امروز نه در سبد فعالیت‌های حاکمیتی و نه در سبد خانواده‌ها جزو اولویت‌ها نیست و بیشتر به بخش معیشت توجه می‌شود که این امر تا حدی منطقی است اما برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باید این امور اولویت‌دار شوند.

بحرالعلوم در پایان گفت: بر این اساس اگر خانواده‌ها فرزندی قرآنی نداشته باشند باید آن را یک عیب برای خود محسوب کنند و دولت‌ها هم وقت، انرژی، پول، نظارت و پیگیری توسعه فعالیت‌های قرآنی را مورد توجه قرار دهند که اگر این امر محقق شود امیدواریم یک جریان قرآنی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
captcha