نمایشگاه «هنرهای دانشجویی» دانشگاه لرستان برپا شد + عکس
کد خبر: 4203387
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

نمایشگاه «هنرهای دانشجویی» دانشگاه لرستان برپا شد + عکس

نمایشگاه دانشجویی فرهنگی، هنری «هنرهای دانشجویی» دانشگاه لرستان در سالن رودکی واقع در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه افتتاح شد.

نمایشگاه «هنرهای دانشجویی» دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، با حضور محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مهدی امید، معاون مدیریت پشتیبانی و محمد یگانه، مسئول اداره کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه لرستان، نمایشگاه دانشجویی فرهنگی، هنری «هنرهای دانشجویی»، با استقبال دانشجویان در سالن رودکی دانشگاه لرستان واقع در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه افتتاح شد.

آیین افتتاح این نمایشگاه دانشجویی، یکشنبه، 13 اسفندماه با همکاری مشترک انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان، کانون کتاب دانشگاه لرستان، کانون دانشجویی لرستان‌شناسی، معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه، انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه لرستان و بنیاد خیریه امین آراسته، برپا شد.

در نمایشگاه مذکور که تا چهارشنبه، 16 اسفندماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برپاست، محصولات فرهنگی و هنری با تخفیف فروش، عرضه می‌شوند.

محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، شهاب شهیدانی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ و باستان شناسی دانشگاه لرستان و برخی دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی، مطالبی را در رابطه با اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشجویان بیان کردند.

علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان در این رابطه گفت: این نمایشگاه حاصل همکاری‌های علمی انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی، کانون دانشجویی کتاب دانشگاه و کانون دانشجویی لرستان‌شناسی است.

وی ادامه داد: مرکز لرستان‌شناسی و امور فرهنگی دانشگاه هم به نوعی حمایت کلی کردند؛ سعی کردند هرچه دانشجویان نیاز دارند حتی‌الامکان در اختیارشان بگذارند برای اینکه دانشجویان بتوانند نمایشگاه را آنچنان که باید و شاید به صورت خوب و مطلوب برگزار کنند.

نوری اضافه کرد: هدف این بوده است که دانشجویان رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه لرستان، ظرفیت‌ها و مهارت‌های خود را در معرض نمایش قرار بدهند؛ ایجاد و تقویت روحیه نشاط در سطح دانشجویان و تقویت روحیه خلاقیت در دانشجویان از اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه نیاز به چنین جاهایی دارد؛ این همه دانشجو داریم و ضرورت دارد این‌گونه برنامه‌ها تداوم داشته باشند، افزود: امیدوارم ما بتوانیم با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و نهاد رهبری در این دانشگاه بتوانیم از این فضا به‌خوبی برای اجرای چنین برنامه‌هایی استفاده کنیم تا رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تقویت شود.

مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان اظهار کرد: ارائه و فروش کتاب‌ها از جمله آثار و کتاب‌های شاعران و نویسندگان لرستان، آثار هنری دانشجویان و... از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه هستند.

آرزو مهری‌بابادی، دبیر کانون کتاب دانشگاه لرستان نیز گفت: در این نمایشگاه ضمن ارائه هنرهای دانشجویان به معرفی هنرمندانی پرداخته شده است که هنرشان قابلیت نمایش در نمایشگاه را ندارد؛ هنرهایی همچون مجری‌گری، گویندگی، عکاسی و بازیگری و غیره از جمله این هنرها هستند.

وی ادامه داد:‌ همچنین کانون کتاب دانشگاه لرستان تلاش کرده است عضوگیری از دانشجویان علاقه‌مند را اجرا کند و کتاب‌های جدید را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد که دارای تخفیف است.

مهری‌بابادی اضافه کرد: رواج فرهنگ کتابخوانی و اجرای برخی برنامه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های نمایشگاه است؛ برپایی کافه کتاب و میز بازی و ارائه هنرهای شیرینی‌پزی و آشپزی از دیگر بخش‌های متنوع این نمایشگاه است.

دبیر کانون کتاب دانشگاه لرستان افزود: در بخش دیگری از این برنامه‌ها، محصولات ویژه کودکان با رویکرد تقویت نهاد خانواده ارائه شده‌اند؛ درنظر گرفتن فضایی برای عکاسی با دکوراسیون محلی از دیگر قسمت‌های نمایشگاه است.

وی بیان کرد:‌ برگزاری مسابقه با عنوان «اگر زندگی شما یک کتاب بود نام آن‌را چه می‌گذاشتند؟» و مسابقه دیگری با موضوع نام سه کتاب را بنویسید که از ترکیب اسم سه کتاب یک جمله معنادار ایجاد شود، از دیگر بخش‌های نمایشگاه است و به برندگان مسابقات جوایزی اهداء می‌شود.

فاطمه آذرخش، دبیر نمایشگاه و دبیر انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان نیز در رابطه با فعالیت این نمایشگاه، گفت: علاوه بر اهداف فرهنگی و هنری، در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی خود را ارائه می‌کنند تا بتوانند از نظر درآمدزایی و مهارت‌افزایی نیز تقویت شوند.

وی با بیان اینکه محصولات با تخفیف ارائه می‌شوند و در بخش فروش کتاب، 50 درصد تخفیف داده می‌شود، اضافه کرد: کانون دانشجویی کتاب دانشگاه لرستان برنامه‌های ویژه‌ای همچون اکران و تحلیل فیلم، همخوانی و تحلیل کتاب، کارگاه نقاشی، کارگاه خطاطی، موسیقی زنده و کافه کتاب را در این نمایشگاه اجرا می‌کند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان تصریح کرد: ما امیدواریم بیش از پیش، حمایت بشویم و این‌گونه برنامه‌ها تداوم داشته باشند و در طول سال به‌صورت منظم برگزار شود.

انتهای پیام
captcha