تحقق وعده تمدن اسلامی توسط نخبگان قرآنی
کد خبر: 4203576
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
حجت‌الاسلام خداداده بیان کرد:

تحقق وعده تمدن اسلامی توسط نخبگان قرآنی

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور گفت: نگاه اولیا و انبیا الهی به شما چهره‌های قرآنی است آن وعده‌ای که پیامبر اسلام(ص) به سلمان فارسی داد با دستان شما نخبگان قرآنی تحقق پیدا می‌کند لذا همه ما با هر قشر، سن، مذهب، قوم و قبیله و طایفه‌ای به احترام پیامبر اکرم(ص) و قرآن آن تمدن اسلامی را با تمام قوا به فضل پرودگار برپا خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور امشب، 14 اسفند در مراسم اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز این جشن بزرگ قرآن را مدیون نام و یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیار افتخار می‌کنم که امروز در استان کردستان و در محضر علما، دانشمندان و چهره‌های قرآنی استان قرار گرفتم، افزود: بسیار خرسندم که هم اکنون در اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان منصوب به «بچه‌های مسجد» هستم.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور بیان کرد: در مقابل تلاش‌های قرآنیان در مجاهدت‌های قرآنی که در مساجد دارید احساس حقارت می‌کنم و این توفیق بزرگ را برای شما یک توفیق نورانی و الهی می‌دانم چراکه هرکس برای قرآن عاشقانه قدم برداشت، اجرش با صاحب قرآن خداوند متعال و نبی مکرم اسلام است.

وی با اشاره به اینکه محور قرآن و مسجد همه ما ایرانیان را حول محور خود جمع می‌کند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در اولین روزهای ماه مبارک رمضان در ملاقات با چهره‌های قرآن عنوان کردند که مساجد پایگاه‌های قرآنی شوند و محوری برای فعالیت‌های محله‌ای قرآن باشند.

حجت‌الاسلام خداداده در ادامه خطاب به قرآنیان کشور، گفت: در این راستا با انجام فعالیت‌های ترویجی، تبیینی، انس با قرآن کریم، عشق به قرآن و کرسی‌های تلاوتی در مساجد با شما پیمانی بستیم و شما عاشقانه در مسیر قرآن ایستادید و دیروز سی‌هزارمین محفل انس با قرآن را در مسجد جامع سنندج برگزار کردید، یقیناً این کار شما در این دوران، عصر و روزگار تحسین برانگیز است و باید این مسیر را تا پای جان و قله‌ها ادامه دهید.

وی افزود: نگاه اولیا و انبیاء الهی به شما چهره‌های قرآنی است؛ آن وعده‌ای که پیامبر اسلام(ص) به سلمان فارسی داد با دستان شما نخبگان قرآنی تحقق پیدا می‌کند لذا همه ما با هر قشر، سن، مذهب، قوم و قبیله و طایفه‌ای به احترام پیامبر اکرم(ص) و قرآن، آن تمدن اسلامی را با تمام قوا به فضل پرودگار برپا خواهیم کرد.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور با تقدیر از استاندار قرآنی کرستان اظهار کرد: کتاب نورانی قرآن و معجزه الهی برای شما چهره‌های قرآنی فقط یک کتاب معمولی نیست چراکه عاشقانه و خالصانه قرآن کریم را تلاوت می‌کنید و این عشق به قرآن در وجود و جان شما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش، انس و ارتباط با چهره‌های قرآنی برای ما بسیار با اهمیت و با برکت بود، یادآور شد: به برکت برگزاری این مسابقات قرآنی توانستیم 18 هزار چهره‌ و نخبه قرآنی مساجد کشور را کنار هم حول محور مساجد جمع کرده و از بین آنان نخبگانی را برگزیدیم.

انتهای پیام
captcha