مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 4203593
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کشف استعدادهای نهفته قرآنی است.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه دوشنبه، 14 اسفند در آیین اختتامیه مسابقات ملی مدهامتان که در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج برگزار شد،  گفت: در راستای عدالت فرهنگی تمام برنامه‌هایی که در قالب رویداد و جشنواره‌ها داریم ناظر به دو مساله از جمله نشاط اجتماعی و ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه با بارش برنامه های فرهنگی از مساله قرآن و عترت غفلت نکردیم، افزود: مسابقه مدهامتان یکی از این برنامه‌هاست که با مساعدت ستاد کانون‌های مساجدکشور در سنندج برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: رقابت در نهایت رفاقت در این مراسم شکل گرفت اما هدف ما در اصل ترویج مفاهیم قرآنی و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه، افزایش نشاط معنوی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و مساجد باید پایگاه قرآنی شوند.

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌ها را بکار بستیم تا حرف مقام معظم رهبری به بار بنشیند و در ترویج فعالیت‌ها از نقطه محور به محله محور و در نهایت به مسجد محور رسیدیم تا مساجد را پایگاه قرآنی قرار دهیم.

دریایی گفت: امام راحل فرمودند «مساجد سنگر هستند» و جوانی که صلاح قرآن و سنگر مسجد داشته باشد اتفاقات و آسیب‌ها روی وی هیچ اثری ندارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه مردم پیش می‌رود و مردم و قرآنیان در پیشبرد برنامه‌ها فعالیت دارند، اظهار کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید حرکت عمومی اتفاق بیفتد که با حضور آحادی مردم پیش می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان کشف استعدادهای نهفته را نیز هدف دیگر این برنامه‌های قرآنی دانست و گفت: در تلاشیم این اهداف را به فضل الهی محقق کنیم.

ماموستا عبدالسلام امامی، مشاور امور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم گفت: کتاب قرآن و وجود رسول اکرم(ص) محور وحدت و جمع شدن همه ما ماست و قرآن بهترین مبین و بهترین معجزه رسول اکرم(ص) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم محور وحدت همه مسلمین است، افزود: در اشعار شاعران عرب به اهمیت و جایگاه این کتاب الهی اشاره شده که یک ملت با همه اقوام و مذاهب دور قرآن کریم جمع می‌شوند.

مشاور امور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروزه در سرزمین امام شافعی بیش از ۳۰ هزار نفر در مقابل چشم همه جهانیان کشته می‌شود و دروغین بودن مدعیان حقوق بشر به وضوح دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: امروزه دشمن در کشورهای اسلامی اقوام و مذاهب را مطرح می‌کند اما ما با وحدت حول محور قرآن نشان داده ایم که در کنار هم هستیم و مرز بوم ما اسلام است.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه پیروی از پیامبر، روح معنوی انسان را تازه می‌کند و پیروان  ایشان را نشاط معنوی می‌بخشد، افزود: امروزه بهترین راه برون رفت جامعه از مشکلات برگشتن حول محور قرآن کریم است تا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

وی در پایان گفت: در سه دهه اخیر بیشترین تهاجم دشمن به ساحت رسول اکرم(ص) و قرآن کریم بوده است چراکه این دو باعث پیشرفت اسلام در جهان شده و شاهد پیشرفت تمدن نوین اسلامی مدنظر رهبر انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

انتهای پیام
captcha