۱۹ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان امدادرسانی شدند
کد خبر: 4203641
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

۱۹ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان امدادرسانی شدند

رئیس جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون به بیش از ١٩ هزار نفر در ۴۴۸ روستای متأثر از سیلاب این استان امدادرسانی شده است.

سیل سیستان‌وبلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدمهدی سجادی، رئیس جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان امروز سه‌شنبه، 15 اسفندماه، در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: از ابتدای شروع سیلاب در جنوب استان هزار و ۴۸۹ نفر روز در قالب ۲۸۹ تیم امدادی به این منطقه اعزام و خدمات امدادی را در ۴۴۸ روستای سیستان‌وبلوچستان با استفاده از ۲۲۹ دستگاه خودرو امدادی شروع کردند.
 
وی ادامه داد: تاکنون امدادرسانی به ۱۹ هزار نفر در قالب چهار هزار و ۱۵۳ خانوار انجام شده است، همچنین ۱۰۲ نفر حادثه دیده که در سیلاب گیر افتاده بودند عملیات رهاسازی آن‌ها توسط جمعیت هلال احمر انجام و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان مطرح کرد: در این مدت ۳۵ سورتی پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر استان برای امداد رسانی به افراد در مناطقی که در محاصره سیلاب بود، انجام شده است.
 
سجادی ادامه داد: توزیع ۷۰۰ چادر امدادی، ۶۰۰ تخته موکت، سه هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نایلون، ۳۰۰ شعله والور، بیش از ۱۰ هزار سبد غذایی و معیشتی، بخشی از خدمات جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در مناطق سیل زده برای افراد حادثه دیده بوده است.
 
وی افزود: در حال حاضر ۲۸ محموله امدادی به دست هلال احمر سیستان‌وبلوچستان رسیده است،  نیروهای هلال احمر برای خدمات رسانی به سیل‌زدگان در آماده باش کامل هستند و اگر خدای نکرده طی روزهای آینده مشکلی در این منطقه به وجود بیاید،‌ این نیروها سریعاً وارد عمل خواهند شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان نیروهای هلال‌احمر استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

ارسال بیش از ۱۵ کامیون تجهیزات آموزشی به مناطق سیل‌زده

میثم لکزایی، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز امروز در مراسم ارسال تجهیزات آموزشی به مناطق سیل‌زده جنوب استان، گفت: بیش از ۱۵ کامیون تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به ارزش چهار میلیاردتومان به مناطق سیل‌زده جنوب استان ارسال شد.
 
وی با اشاره به اینکه این تجهیزات به مناطق سیل‌زده دشتیاری چابهار و کنارک ارسال شد؛ گفت: تعمیرات مدارس آسیب دیده از سیل نیز در دستور کار است و هیچ وقفه آموزشی ایجاد نخواهد شد.
 
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان‌و‌بلوچستان همچنین با اشاره به اجرای عدالت آموزشی گفت: سیستان‌وبلوچستان کانون توجه کشور و همچنین خیرین است و در دولت سیزدهم بیش از چهار هزار کلاس درس با همکاری خیرین تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
 
انتهای پیام
captcha