نقش حاج قاسم در توسعه زیر ساخت فرهنگ و رسانه تبیین شود
کد خبر: 4203992
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد:

نقش حاج قاسم در توسعه زیر ساخت فرهنگ و رسانه تبیین شود

فرشاد مهدی‌پور با بیان اینکه با بیان اینکه حاج قاسم برنامه صدور انقلاب اسلامی را پیش برد و بخش زیادی از این امر با توسعه زیر ساخت فرهنگ و رسانه در منطقه همراه بود که کمتر در مورد این نقش شهید سلیمانی کمتر صحبت شده، گفت: این نقش حاج قاسم باید نشان داده شود.

فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از کرمان، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۱۷ اسفندماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» با بیان اینکه بسیاری از نشانه‌های توفیق، سربلندی و ایجاد سرمایه اجتماعی در دهه اخیر را مرهون تلاش‌های جهان پهلون ایران حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: سپهبد سلیمانی برای اصحاب رسانه یک نشانه مهم است.

وی افزود: مردی که می‌توانست به همه کشورها سفر کرده و تدبیرهای سرنوشت‌ساز انجام دهد که امروز در غزه، فلسطین و منطقه شاهد تلاش‌های او هستیم، دیده نشدن را به عنوان مهمترین رکن فعالیت و عمل خود قرار داده بود اما تبدیل شد به دیده شده‌ترین فرد در زمان حیات و پس از شهادت و جزو محبوب‌ترین شخصیت‌ها است و این رمزی است برای اصحاب رسانه که برای دیده شدن تلاش می‌کنند و درس‌هایی در آن نهفته است.

مهدی‌پور با بیان اینکه حاج قاسم برنامه صدور انقلاب اسلامی را پیش برد و بخش زیادی از این امر با توسعه زیر ساخت فرهنگ و رسانه در منطقه همراه بود که کمتر در مورد این نقش شهید سلیمانی کمتر صحبت شده، تصریح کرد: اگر در حادثه مهم غزه بیش از ۱۶۰ فعال رسانه‌ای به شهادت رسیدند و هژمون اسرائیل شکست خورده، صدای مظلومان به گوش همه رسیده و مسئله فلسطین در کانون قرار گرفته بخشی از آن به دلیل ابتکار عمل‌هایی است که به موازات عملیات سیاسی و نظامی توسط حاج قاسم در حوزه رسانه و فرهنگ در دهه گذشته صورت گرفته و این نقش حاج قاسم باید نشان داده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه و عدالت و اهمیت اجرای عدالت، افزود: عدالت یک آرمان قدیمی است اما عدالت‌گستری، مظلوم واقع شده و با مسائل دیگر دچار تداخل می‌شود. عدالت باید در جای درست خود قرار بگیرد و الزاماً مفهوم عدالتی که در رسانه‌ها دنبال می‌شود با حرکت عدالخواهی همخوان نیست.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد اظهار کرد: باید برای گسترش و تقویت فضای عدالت محور در رسانه فکر کرد. عدالت رسانه‌ای به معنای کمک به ادراک واقعی مخاطب از حقیقت رویداد است. نیازمند توسعه عدالت برای افزایش اداراک، آگاهی، قدرت انتخاب و شناخت مردم هستیم.

مهدی‌پور در پایان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها آگاهی بخشی و ایجاد احساس عدالت در جامعه است که سبب امیدآفرینی در جامعه می‌شود، گفت: حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز از ناعدالتی و مقابله با آن حتماً ضروری است و عدالت آن است که آگاهی و شناخت عمومی در جامعه رشد پیدا کند.

انتهای پیام
captcha