از شهادت 25 تن در اثر قحطی غزه تا تشدید حملات بامدادی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4204449
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
در 156امین روز از جنگ غزه

از شهادت 25 تن در اثر قحطی غزه تا تشدید حملات بامدادی رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت غزه آمار شهدای ناشی از سوء تغذیه و قحطی در باریکه غزه را 25 نفر اعلام کرده است در عین حال منابع خبری از تشدید حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه در مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه از شهادت یک کودک دو ماهه فلسطینی در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه به دلیل سوء تغذیه و قحطی و شهادت یک دختر 20 ساله در بیمارستان الشفا خبر داد تا آمار شهدای ناشی از سوء تغذیه و قحطی در این منطقه از فلسطین از آغاز جنگ غزه به 25 نفر افزایش یابد.

حملات شدید بامداد امروز اشغالگران به نوار غزه

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز یکشنبه، 20 اسفند از حملات هوایی شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند. مناطق جنوبی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هدف حملات شدید اشغالگران قرار گرفتند.

شبکه المیادین نوشت: شهدای حملات صهیونیست‌ها به میدان کویت در غزه، فلسطینیانی بودند که انتظار کمک‌های انسانی را می‌کشیدند.

الجزیره هم گزارش داد که حملات شدید جنگنده‌های اشغالگران، مناطق المطاحن، الزوايدة و جُحر الديك در شرق شهر دير البلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده است.

تازه‌ترین آمار نسل‌کشی ارتش صهیونیستی در غزه

طبق اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه، تازه‌ترین آمار تلفات و خسارات جنگ در غزه به این شرح است:

  •  ارتش صهیونیستی 2721 کشتار و جنایت را در باریکه غزه مرتکب شده است که بر اثر آن:
     30960 نفر به شهادت رسیده اند
     7000 نفر همچنان مفقود و زیر آوارند
     13500 نفر از شهدا کودک هستند
     23 کودک در نتیجه سوء تغذیه و کم‌آبی به شهادت رسیده اند
     9000 نفر از شهدا زن هستند
     364 نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیده اند
     48 نفر از نیروهای امداد و نجات شهید شده اند
     133 خبرنگار به شهادت رسیده اند
     72524 نفر زخمی شده اند
     72 درصد قربانیان جنگ زن و کودک هستند
     17000 کودک والدین خود یا یکی از آن‌ دو را در جنگ از دست داده اند
     11000 مجروح وضعیت وخیمی دارند و نیازمند اعزام به خارجند
     10000 بیمار مبتلا به سرطان با خطر مرگ مواجهند
     700000 نفر به سبب آوارگی و بی‌سرپناهی به بیماری‌های مسری مبتلا شده اند
     8000 مورد التهاب کبدی ویروسی به سبب آوارگی ثبت شده است
     60000 زن باردار به سبب نبود مراقبت های پزشکی در خطرند
     350000 نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن به سبب نبود دارو در خطرند
     269 نفر از کادر پزشکی و درمانی بازداشت شده اند
    10 خبرنگار که اسامی آنان اعلام شده است، بازداشت شده اند
     2 میلیون نفر در باریکه غزه آواره شده اند
    166 مرکز دولتی تخریب شده است
     100 مدرسه و دانشگاه به کلی تخریب شده است
     305 مدرسه و دانشگاه خسارت دیده است
     219 مسجد به کلی تخریب شده است
     287 مسجد دیگر خسارت دیده است
     3 کلیسا بمباران و تخریب شده است
     70000 واحد مسکونی به کلی تخریب شده است
     290000 واحد مسکونی دیگر خسارت دیده و قابل سکونت نیست
     70000 تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته شده است
     32 بیمارستان به کلی از خدمت خارج شده است
     53 مرکز درمانی از خدمت خارج شده است
     155 مرکز درمانی و بهداشتی دیگر بمباران شده است
     126 خودروی آمبولانس بر اثر بمباران منهدم شده است
     200 مکان تاریخی و باستانی تخریب شده است

همچنین اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مناطقی که مورد یورش قرار می‌دهند مرتکب اعدام صحرایی فلسطینیان می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد: پیکر برخی از شهیدان نوار غزه به بیمارستان‌های این باریکه منتقل نمی‌شود.

القدره در رابطه با وقوع قحطی و گرسنگی در شمال باریکه غزه گفت: مناطق شمالی نوار غزه با قحطی و گرسنگی مواجه هستند و فرود آوردن کمک‌های هوایی کافی نیست.

وی با اشاره به خطرات فرود آوردن کمک‌ها در نوار غزه ادامه داد: کمک‌هایی که از هوا فرستاده می‌شوند خطرآفرین هستند و جان برخی شهروندان را گرفته‌اند.

همچنین القدره در رابطه با میزان کمک‌های ارسالی به نوار غزه بیان کرد: میزان کمک‌های پزشکی ورودی به نوار غزه با کاهش بسیاری مواجه بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد: اشغالگران از کمک‌ها به عنوان سلاحی برای کشتار فلسطینیان استفاده می‌کنند.

از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی تا رایزنی ریاض و واشنگتن درباره غزه

ادعاهای جدید نتانیاهو علیه حماس

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: رئیس موساد و سیا روز گذشته برای بررسی توافق آزادی اسیران در غزه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

در بیانیه دفتر نتانیاهو ادعا شده است که حماس بر موضع خود در عدم تمایل به دستیابی به توافق اصرار دارد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که حماس به دنبال تشدید تنش در جریان ماه رمضان است.

در این بیانیه از تداوم مذاکره با میانجی‌گران به منظور رفع موانع موجود خبر داده شده است.

این در حالی است که پیش از این حماس اعلام کرده بود: ما در گفت‌و‌گو با برادران میانجی‌گر همچنان به تلاش برای تحقق آتش‌بس ادامه می‌دهیم، توافقی که مطالبات مردم فلسطین و منافع آنها را تأمین خواهد کرد.

حماس در ادامه این بیانیه رژیم صهیونیستی را به کارشکنی و مانع‌تراشی در مسیر رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه خبر داد و تأکید کرده بود: صهیونیست‌ها در موضوعاتی نظیر آتش‌بس دائمی، بازگشت آوارگان به مناطق تخلیه شده، عقب‌نشینی از نوار غزه و کمک‌های بشردوستانه همچنان کارشکنی می‌کنند.

از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی تا رایزنی ریاض و واشنگتن درباره غزه

هنیه: باید به کشورهای حامی اشغالگران فشار آورده شود

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در آستانه ماه مبارک رمضان نامه‌ای را خطاب به رهبران، اشخاص بارز و علمای امت اسلام نوشت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بیان کرد: ما خواهان اقدامات مؤثر در سطوح گوناگون سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای توقف حمله به نوار غزه هستیم.

هنیه تصریح کرد: ضروری است که با هدف ناچارساختن اشغالگران به توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ به کشورهایی که از آن حمایت می‌کنند فشار آورده شود.

وی در ادامه افزود: ما خواستار تلاش‌های بیشتر برای محاکمه اشغالگران، رسوانمودن جنایت‌های آنان و انزوای سیاسی و دیپلماتیک آن‌ها هستیم.

همچنین هنیه تاکید کرد: اشغالگری، ریشه تمامی مشکلات و عدم ثبات منطقه است و تداوم آن با اصول قوانین بین‌المللی و قوانین سازمان ملل متحد در تناقض است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بیان کرد: دستیابی ملت فلسطین به استقلال و آزادی چیزی است که از ریشه به این مشکل پایان می‌دهد و مرحله جدید و متفاوتی را در سطح منطقه و جهان بنیان می‌گذارد.

از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی تا رایزنی ریاض و واشنگتن درباره غزه

هلاکت یک تکاور صهیونیست دیگر در نوار غزه

 ارتش رژیم صهیونیستی از تلفات جدید خود در نبرد زمینی میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در نوار غزه خبر داد.

بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک تکاور صهیونیست دیگر در نبردهای جاری در نوار غزه به دست مبارزان مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده است.

گفتنی است این‌دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی تا رایزنی ریاض و واشنگتن درباره غزه

رئیس جمهور مصر: روی آتش‌بس در غزه کار می‌کنیم

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز شنبه در سخنانی از مخالفت مصر با کوچاندن ساکنان نوار غزه به صحرای سینا سخن گفت.

السیسی بیان کرد: مصر کوچاندن ساکنان نوار غزه به سینا را نمی‌پذیرد، از خاکش دست نمی‌کشد و از مرزهایی که از هزاران سال پیش به ارث رسیده است دفاع خواهد کرد.

رئیس جمهور مصر که در کنفرانس فرهنگی نیروهای مسلح مصر به مناسبت روز گرامیداشت «شهید» سخنرانی می‌کرد گفت: مصر گذرگاه رفح را به صورت کامل نبسته است و اصرار دارد که این گذرگاه به صورت ۲۴ ساعته باز باشد.

همچنین السیسی در خصوص بازسازی نوار غزه پس از جنگ نیز تاکید کرد: در نتیجه ویرانی گسترده نوار غزه هزینه بازسازی این باریکه به ۹۰ میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس جمهور مصر با اشاره به تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه افزود: مصر تا بالاترین حد توان خود برای حمایت از فلسطینیان ساکن نوار غزه و امدادرسانی به آنان تلاش می‌کند.

علاوه بر این السیسی تأکید کرد که مصر از تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه فروگذار نخواهد کرد.

تظاهرات ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تظاهرکننده در شهرک‌های اشغالی و خیابان کابلان در تل‌آیو شنبه شب خواستار انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

صهیونیست‌های معترض همچنین خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی تا رایزنی ریاض و واشنگتن درباره غزه

پایگاه القدس العربی گزارش داد که صدها تظاهرات‌کننده خشمگین در شهرک اشغالی رحوبوت، مجاور تل‌آویو خواستار انتخابات زودهنگام و برکناری نتانیاهو شدند.

یدیعوت آحارونوت شامگاه شنبه با اذعان به اوج گرفتن دامنه اعتراضات علیه کابینه در سرتاسر اراضی اشغالی طی ساعت‌های آتی گزارش داد که معترضان خواستار انحلال کابینه هستند.

انتهای پیام
captcha