از تهدید نتانیاهو به ورود به رفح تا ناکامی در تخریب تونل‌های حماس
کد خبر: 4204688
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹
مروری بر تحولات فلسطین

از تهدید نتانیاهو به ورود به رفح تا ناکامی در تخریب تونل‌های حماس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که ارتش این رژیم در ادامه عملیات نظامی خود در نوار غزه وارد رفح خواهد شد. این درحالی است که یک نهاد آمریکایی تصریح کرده که اسرائیل تنها توانسته یک سوم از تونل‌های حماس را تخریب کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست دیر یا زود مورد محاکمه و حسابرسی قرار خواهند گرفت.

هنیه تأکید کرد: هفتم اکتبر یک نقطه عطف تاریخی در مسئله فلسطین و یک تحول راهبردی در مبارزه با اشغالگران اسرائیلی است. نبرد هفتم اکتبر تغییراتی ژرف و مهم در سطح منطقه و جهان ایجاد کرد.در ماه‌های گذشته در جبهه میدانی به رهبری گروه‌های مقاومت و جبهه سیاسی دست به اقدام زدیم.

وی اظهار کرد: ما از آغاز روند گفت‌وگوها ۳ موضوع و ضابطه را برای دستیابی به توافق مطرح کردیم. ضابطه‌های گفت‌وگوها در برقراری آتش‌بس و جلوگیری از تحقق برنامه‌های مشکوک در قبال غزه نمود پیدا می‌کند. جنبش حماس در روند گفت‌وگوها با نظارت قطر و مصر مسئولیت‌پذیری عالی، نگاه مثبت و نرمش فراوان از خود نشان داد. چند ساعت پیش از این سخنرانی، من با میانجیگران تماس گرفتم، اما تعهدی از جانب دشمن اسرائیلی مبنی بر توقف حمله به غزه دریافت نکردیم.

هنیه افزود: دشمن هیچ‌گونه تعهدی در خصوص بازگشت آوارگان به مناطقی که از آن خارج شده‌اند، نداده است. دشمن از ارزیابی منطقی در خصوص موضوع مبادله اسرا فرار می‌کند. ما در روند گفت‌وگوها از خود مسئولیت‌پذیری و نگاه مثبت نشان دادیم و گفتیم که توافق باید فراگیر و ۳ مرحله‌ای همراه با تضمین‌های بین‌المللی باشد.

وی تصریح کرد: دشمن صهیونیست مسئول عدم دستیابی به توافق است و ما از دستیابی به توافقی که اصول مشخص‌شده از سوی ما را محقق کند استقبال می‌کنیم. اشغالگران می‌خواهند در محور «الشهدا» بمانند و نوار غزه را به ۲ نیم تقسیم کنند. اگر شاهد موضعی روشن در خصوص توقف تجاوز و بازگشت آوارگان باشیم، در خصوص موضوع اسیران انعطاف‌پذیری نشان خواهیم داد. در سایه مقاومت افسانه‌ای ساکنان نوار غزه و ملت فلسطین دشمن اسرائیلی در تحقق اهداف خود در نوار غزه هرگز موفق نخواهد شد.

هنیه گفت: با وجود تمامی جنایت‌های مرتکب‌شده از سوی دشمن در نوار غزه، آن‌ها هیچکدام از اسرای خود را بدون توافق پس نگرفته و پس نخواهند گرفت. ما ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین را دنبال می‌کنیم و بیش از هر زمان دیگری نسبت به وحدت ملت خود و بازسازی عناصر آن توجه داریم. ما یک تحلیل سیاسی را در خصوص پایان اشغال کرانه باختری و غزه از سوی اشغالگران و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس ارایه دادیم. ما خواهان تنظیم امور از طریق توافق برای تشکیل دولتی هستیم که با ماموریت‌های مشخص به مدت محدود تا اجرای انتخابات موافقت کند.

همچنین هنیه به تمامی جبهه‌های مقاومت که از نبرد ملت فلسطین و مقاومت حمایت می‌کنند درود فرستاد.

از تهدید نتانیاهو به ورود به رفح تا ناکامی رژیم صهیونیستی در تخریب تونل‌های حماس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: وارد شهر رفح خواهیم شد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با وبگاه آمریکایی پولیتیکو ادعا کرده است که وارد شهر رفح خواهیم شد و خط قرمز ما تکرار نشدن حمله ۷ اکتبر است.

به ادعای نتانیاهو، نیروهای ارتش در آستانه پایان دادن به آخرین بخش جنگ هستند و جنگ بیش از دو ماه و شاید ۶ یا ۴ هفته طول نخواهد کشید.

نتانیاهو افزود: هیچ پیشرفتی در مذاکرات نمی‌بینم و بدون آزادی گروگان‌ها آتش‌بسی برقرار نخواهد شد. اکثریت قاطع اسرراییلی‌ها پس از ۷ اکتبر نمی‌خواهند کشور مستقل فلسطین را ببینند.

از سوی دیگر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت که هیچکس تصور نمی‌کرد اسرائیل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.

همچنین پیشتر نیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره وی واکنش نشان داد.

نتانیاهو در واکنش به سخنان بایدن مبنی بر اینکه نتانیاهو به این رژیم آسیب می‌زند گفت: بایدن اشتباه می‌کند. نتانیاهو درباره سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اداره نوار غزه از سوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد: آخرین کاری که اسرائیل باید انجام بدهد اقدام به آوردن تشکیلات خودگردان به نوار غزه است.

گفتنی است اظهارنظرهای بایدن و نتانیاهو درباره یکدیگر نشان از وجود اختلاف عمیق میان آنان دارد. با این حال رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی خط قرمزی ندارد.

بایدن در ادامه مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی افزود: من نه تنها هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد، بلکه ارایه تسلیحات به اسرائیل را هم قطع نمی‌کنم.

همچنین «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد که سران ارشد اسرائیلی که مسئول فاجعه شکست ۷ اکتبر هستند باید برکنار شوند و اگر این امر صورت نگیرد بدان معناست که همه اسرائیلی‌ها باید تا آخر عمر خود همچنان در آستانه یک جنگ منطقه‌ای باشند؛ جنگی که آمادگی آن را ندارند.

در این مقاله آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل باید به همراه برخی از افسران ارشد که مسئول فاجعه ۷ اکتبر هستند از منصب خود برکنار شوند.

اسحاق بریک با لحنی تمسخرآمیز گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که همه کسانی که مسئول فاجعه ۷ اکتبر هستند کلیدهایشان را پس بدهند و به خانه‌هایشان بروند. در این میان اولین کسی که باید از منصب خود کناره گیری کند نتانیاهو است و او باید به جای متهم کردن دیگر فوراً کلیدهای کابینه را تحویل بدهد و برود.

وی افزود: یوآف گالانت هم نامتعادل و فاقد تفکر منطقی است و در شکست ۷ اکتبر سهیم بود و باید استعفا دهد. گالانت مسئولیت مستقیم در این فاجعه دارد و هنوز هم به تهدیدهای بیهوده و غیرواقعی علیه دشمنان ادامه می‌دهد.

از تهدید نتانیاهو به ورود به رفح تا ناکامی رژیم صهیونیستی در تخریب تونل‌های حماس

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا: ارتش اسرائیل فقط کمتر از یک سوم تونل حماس را از بین برد

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد اسرائیل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.

به گفته مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسرائیل فقط توانسته کمتر از یک سوم شبکه تونل حماس را از بین برد. آنچه برای ارتش اسرائیل با تونل‌ها اتفاق افتاد، درسی است که باید آموخت.

از سوی دیگر، نیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره وی واکنش نشان داد.

نتانیاهو در واکنش به سخنان بایدن مبنی بر اینکه نتانیاهو به این رژیم آسیب می‌زند گفت: بایدن اشتباه می‌کند.

همچنین نتانیاهو درباره سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اداره نوار غزه از سوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد: آخرین کاری که اسرائیل باید انجام بدهد اقدام به آوردن تشکیلات خودگردان به نوار غزه است.

گفتنی است اظهارنظرهای بایدن و نتانیاهو درباره یکدیگر نشان از وجود اختلاف عمیق میان آنان دارد. با این حال رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی خط قرمزی ندارد.

بایدن در ادامه مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی افزود: من نه تنها هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد، بلکه ارائه تسلیحات به اسرائیل را هم قطع نمی‌کنم.

همچنین «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد که سران ارشد اسرائیلی که مسئول فاجعه شکست ۷ اکتبر هستند باید برکنار شوند و اگر این امر صورت نگیرد بدان معناست که همه اسرائیلی‌ها باید تا آخر عمر خود همچنان در آستانه جنگ منطقه‌ای باشند؛ جنگی که آمادگی آن را ندارند.

در این مقاله آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل باید به همراه برخی از افسران ارشد که مسئول فاجعه ۷ اکتبر هستند از منصب خود برکنار شوند.

اسحاق بریک با لحنی تمسخرآمیز گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که همه کسانی که مسئول فاجعه ۷ اکتبر هستند کلیدهایشان را پس بدهند و به خانه‌هایشان بروند. در این میان اولین کسی که باید از منصب خود کناره گیری کند نتانیاهو است و او باید به جای متهم کردن دیگر فوراً کلیدهای کابینه را تحویل بدهد و برود. یوآف گالانت هم نامتعادل و فاقد تفکر منطقی است و در شکست ۷ اکتبر سهیم بود و باید استعفا دهد. گالانت مسوولیت مستقیم در این فاجعه دارد و هنوز هم به تهدیدهای بیهوده و غیرواقعی علیه دشمنان ادامه می‌دهد.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد: گالانت در مورد فشار بر نتانیاهو جهت حمله به لبنان هم‌زمان با جنگ غزه هم اغراق می‌کند. اگر قرار بود تهدیدهای گالانت اجرا شود اسرائیل امروز وارد یک جنگ منطقه‌ای می‌شد که آن را نابود می‌کرد. خطر مدیریت غیرمنطقی گالانت این است که او احتمال دارد تصمیمات غیرمنطقی بیشتری بگیرد که اسرائیل را درگیر یک جنگ منطقه‌ای می‌کند؛ جنگی که برای آن آماده نیست.

از تهدید نتانیاهو به ورود به رفح تا ناکامی رژیم صهیونیستی در تخریب تونل‌های حماس

تشدید محدودیت برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی

با آغاز ماه مبارک رمضان در فلسطین نمازگزاران فلسطینی با محدودیت‌های شدیدی از سوی رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجدالاقصی روبه‌رو شده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی اقدامات خود در ورودی‌های مسجدالاقصی را تشدید کرده و مانع از ورود جوانان فلسطینی به این مکان مقدس جهت ادای نماز عشا و نماز تراویح شده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی تنها به مردانی که بالای ۴۰ سال داشته باشند اجازه ورود به این مکان مقدس اسلامی را می‌دهند. همچنین زنان فلسطینی نیز می‌توانند برای ادای نماز به مسجدالاقصی مشرف بشوند.

از تهدید نتانیاهو به ورود به رفح تا ناکامی رژیم صهیونیستی در تخریب تونل‌های حماس

اردوغان: کشورهای مسلمان برای جلوگیری از کشتار مردم غزه اقدام کافی نکردند

رئیس‌جمهور ترکیه رویکرد کشورهای مسلمان در قبال بحران در غزه را مورد انتقاد قرار داد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه یکشنبه اعلام کرد که کشورهای مسلمان اقدام کافی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی در غزه صورت ندادند.

رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی در استانبول گفت: ما همه با هم شاهد بودیم که چگونه اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد حق زندگی کودکان فلسطینی، زنان و غیرنظامیان بی گناه به یک تکه کاغذ تبدیل شد.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که جنگ غزه نشان داد که جهان اسلام هنوز دارای کاستی‌های بسیار قابل توجهی است، به ویژه از نظر وحدت اقدام برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به تجاوز خود در غزه.

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ جنایت در نوار غزه انجام داده‌اند که در نتیجه این اقدامات ۸۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمار نهایی شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به عدد ۳۱۰۴۵ نفر رسیده و تعداد زخمی‌ها از عدد ۷۲۶۵۴ نفر فراتر رفته است.

این گزارش تاکید کرد که ۷۲ درصد از قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha