برنامه‌های قرآنی ویژه ماه رمضان در سپاه چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4205107
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

برنامه‌های قرآنی ویژه ماه رمضان در سپاه چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

آیین افتتاحیه برنامه‌های قرآنی و جلسات اخلاق رمضان‌المبارک در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برگزار شد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، آیین افتتاحیه برنامه‌های قرآنی و جلسات اخلاق رمضان‌المبارک امروز ۲۲ اسفندماه هم‌زمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در این آیین با تبریک حلول بهار قرآن و با اشاره به آیات شریفه 16 و 17 از سوره مبارکه حدید، اظهار کرد: عمران و زنده شدن دل انسان با طاعت و بندگی پروردگار و با خضوع و خشوع محقق می‌شود.

نکونام ادامه داد: گرفتاری در حیله آرزوهای دور و دراز، انسان را به قساوت می‌رساند و چنین شخصی حال و حوصله شنیدن موعظه و با تدبر در محضر قرآن نشستن را ندارد. چنین فردی قرآن را قبول دارد اما حاضر به سرمایه‌گذاری در این راه نیست و هرآنچه را فهمیده کافی می‌داند.

امام‌جمعه شهرکرد تصریح کرد: همان‌گونه که خداوند زمین را در بهار زنده می‌کند، دل را نیز زنده می‌کند به آن عمران دل گفته می‌شود.

وی قلب قساوت‌زده را شقی دانست و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند «لا تُكثِرُوا الكلامَ بغَيرِ ذِكرِ اللّه ِ ؛فإنَّ كَثرَةَ الكلامِ بغَيرِ ذِكرِ اللّه ِ قَسوَةُ القَلبِ» بر مواظبت از زبان تأکید کرد و افزود: زیاده‌گویی در غیر رضایت خداوند باعث قساوت دل می‌شود.

نکونام در پایان با تأکید بر استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، گفت: باید همه خدمات و کارهایی که برای انقلاب و مردم انجام می‌دهیم را با معنویت همراه کنیم. 

یادآور می‌شود، قرائت دعای ورود به ماه مبارک رمضان و تشریح برنامه‌های اخلاقی و قرآنی ویژه این ماه در رده‌های سپاه استان چهارمحال و بختیاری از دیگر بخش‌های این مراسم در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) بود که به صورت ارتباط تصویری با نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌های استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha