100 هزار نفر؛ آمار برش شهرستانی ملایر در طرح «مسطورا»
کد خبر: 4205154
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

100 هزار نفر؛ آمار برش شهرستانی ملایر در طرح «مسطورا»

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به اجرای طرح «مسطورا» در شهرستان ملایر گفت: آمار برش شهرستانی ملایر در این طرح تقریبا صد هزار نفر است، این افراد مخاطب برنامه‌های قرآنی در سطوح و اشکال مختلف هستند که در  اجرای برنامه زندگی با آیه‌ها و سایر برنامه‌های قرانی شهرستان مشارکت خواهند داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایر با هدف احیای مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، اخلاقی و علمی در مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

وی به اجرای طرح بزرگ «مسطورا» زندگی با آیه‌ها اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین آیات زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در این پویش ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه است، گفت: این پویش به دنبال ایجاد یک گفتمان عمومی در سطح جامعه با محوریت قرآن کریم است، ماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا حال و هوای کشور را قرآنی‌تر کنند.

رستمی افزود: برش آمار شهرستانی برای شهرستان ملایر تقریبا صد هزار نفر است، این افراد مخاطب برنامه‌های قرآنی در سطوح و اشکال مختلف هستند که در  اجرای برنامه زندگی با آیه‌ها، تشکل‌های دینی، ستاد نهضت پیشرفت بانوان، شورای هیئات مذهبی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، شهرداری، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علميه، نیروهای مسلح و ...‌ در اجرای  این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین از اعزام 180 مبلغ و مبلغه از اداره تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه به مناطق مختلف شهرستان ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مبلغان با هدف اجرای برنامه‌هایی از قبلی برپایی نماز جماعت، مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، برگزاری مراسم‌های مناسبتی ماه رمضان و... اعزام می‌شوند.

رستمی اضافه کرد: جزءخوانی و ختم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان، کرسی‌های تلاوت قرآن در طول ماه مبارک رمضان نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید و مبلغین توانمند به صورت تخصصی با حضور جوانان و نوجوانان در مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 15 ماه رمضان، احیای شب‌های قدر در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان و با حضور گسترده مردم و جوانان، نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور مسئولین شهرستان در مساجد و با حضور اقشار مختلف، محتوا سازی، در فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان و... نیز از برنامه‌های  این اداره در طول ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام
captcha