«دل‌آرام» و «بهارترین بهار»؛ برنامه‌های سحرگاهی و افطاری شبکه قرآن
کد خبر: 4205208
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

«دل‌آرام» و «بهارترین بهار»؛ برنامه‌های سحرگاهی و افطاری شبکه قرآن

شبکه قرآن و معارف سیما با مجموعه ویژه‌برنامه‌هایی اوقات روزه‌داران را در ایام ماه رمضان غنی ساخته است که از جمله مهمترین آنها «دل‌آرام» ویژه‌برنامه سحری و «بهارترین‌بهار» ویژه‌برنامه افطاری این شبکه است.

«دل‌آرام» و «بهارترین بهار»؛ برنامه‌های سحرگاهی و افطاری شبکه قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، همزمان با ماه مبارک رمضان، این شبکه تلویزیونی اقدام به پخش تولیداتی ویژه این ماه کرده است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌شود:

«منم بچه مسلمان» عنوان برنامه‌ای است که فصل جدید آن با بخش‌هایی نو همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بر روی آنتن  این شبکه تلویزیونی رفته که این برنامه با ساختاری نمایشی در لوکیشن‌های مختلفی از جمله حیاط مسجد و شبستان تهیه شده است و طبق فصل‌های گذشته حجت‌الاسلام محمدصادق مقدسیان اجرای آن را به عهده دارد.

مهدی نیک‌روش، تهیه‌کنندگی این برنامه را با کارگردانی مرضیه منصوری به عهده دارد که در 100 قسمت 35 دقیقه‌ای تولید و پخش آن در ایامی پس از ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

از جمله مختصات و مشخصات این برنامه تلویزیونی، دو شخصیت عروسکی یکی پسربچه‌ای به نام «بهادر» و دیگری کلاغی به نام «غارغارخان» است که به اتفاق مجری برنامه در قالب قصه‌ای نمایشی، مفاهیم و موضوعاتی اخلاقی و دینی را مطرح می‌کنند.

یکی دیگر از برنامه‌های مناسبتی شبکه قرآن و معارف سیما «جام معرفت» نام دارد که در اصل  بازخوانی سخنرانی‌های آیت‌الله عبدالله جوادی آملی است که هر روز در ایام ماه رمضان ساعت 11:55 به روی آنتن این شبکه می‌رود.

«سحاب رحمت» عنوان دیگر ویژه‌برنامه شبکه قرآن و معارف سیماست که اختصاص به تفسیر آیات سوره مبارکه «شوری» دارد که این برنامه نیز با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی شنبه تا پنجشنبه ساعت هفت صبح از این شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.

فصل جدید برنامه «ستاره‌های زمین» در شب‌های ماه مبارک رمضان، میهمان خانه روزه‌داران است؛ این برنامه با هدف تبلیغ و ترویج جلسات خانگی قرآن کریم هر شب ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که کارشناسی آن را حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی حسینی به عهده دارد.

از جمله بخش‌های این برنامه که روزه‌داران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند، پویش «قرائت سوره‌های آسمانی قرآن کریم» که روزه‌داران فیلم‌های خود را در قالب این پویش از طریق پیام‌رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/setare114 ارسال کنند.

پخش مسابقه قرآنی 114 با رقابت 10 خانواده به تهیه‌کنندگی حسین سلیمانی و سیدابراهیم حسینی از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و به مدت 10 شب ادامه دارد و علاقه‌مندان به تماشای این برنامه که در چارچوب مسابقات معاونت تعلیم و تربیت قرآن و عترت سازمان بسیج و در گروه کودک و خانواده شبکه قرآن و معارف سیما تهیه شده می‌توانند هر شب ساعت 19:30 مخاطب آن باشند.

برنامه سحرگاهی شبکه قرآن در ماه رمضان «دل‌آرام» نام دارد که در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت سه بامداد به صورت زنده از حرم حضرت معصومه(س) و با اجرای سیدوحید مرتضوی به روی آنتن می‌رود و به تناوب در آن میهمانانی همچون حجج‌اسلام ناصر رفیعی و سیدمهدی میرباقری حضور دارند.

ویژه‌برنامه افطار شبکه قرآن نیز که از حرم حضرت معصومه(س) هر روز از ساعت 17:30 به روی آنتن می‌رود «بهارترین بهار» نام دارد که اجرای آن را مهدی اعرابی به عهده دارد و حجج اسلام سعیدی آریا، لقمانی و تراشیون میهمانان آن هستند.

از دیگر ویژه‌برنامه‌های شبکه قرآن در هنگامه افطار نیز «افطار عزیز» نام دارد که نگاهی به آیین و رسوم مسلمانان کشورهای مختلف در ماه مبارک رمضان دارد.

انتهای پیام
captcha