همایش «شایستگان» در نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان برگزار شد
کد خبر: 4205339
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

همایش «شایستگان» در نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان برگزار شد

۷۳ نفر از فعالان قرآنی مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در همایش «شایستگان» که در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار شد، تقدیر شدند.

همایش «شایستگان» در اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، همایش «شایستگان» با هدف معرفی و تجلیل از فعالان قرآنی دارای شایستگی‌های قرآنی، هنری، ورزشی، علمی و اجتماعی مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان، شامگاه ۲۲ اسفندماه در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار شد.

در این مراسم، حسین خاکساری هرندی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در خصوص طرح «شایستگان» اظهار کرد: در جامعه نیروهای قرآنی فراوانی داریم که دارای شاخص‌های بسیاری هستند، اما متأسفانه شناخته‌شده نیستند. معمولاً این‌طور تلقی شده است که این چهره‌های قرآنی فقط قرآن را از بر هستند، حال آنکه در عرصه‌های ورزشی، علمی، اجتماعی، هنری و... نیز صاحب رتبه و مقام‌اند.

وی افزود: با موافقت و همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح «شایستگان» پی‌ریزی شد. از همین‌رو، در ابتدای سال جاری با طراحی سامانه‌ای، فراخوانی منتشر کردیم تا افرادی که دارای شاخص‌های قرآنی هستند، مدارک خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان بیان کرد: در ابتدا ۱۸۰ نفر در سامانه مدارک خود را ثبت کردند، اما پس از بررسی و ارزیابی‌های صورت‌گرفته، ۷۳ نفر دارای شرایط لازم بودند و برای تقدیر انتخاب شدند.

وی در خصوص گروه‌بندی افراد برای تقدیر از آنها ادامه داد: امشب سه گروه مورد تقدیر قرار می‌گیرند؛ گروه اول عبارتند از کسانی که مدارک بین‌المللی دارند و یا در سطح ملی حائز رتبه اول در حوزه‌های قرآنی هستند. گروه دوم در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. گروه سوم نیز کسانی هستند که رتبه‌های استانی دارند.

خاکساری هرندی توضیح داد: افرادی که مورد تقدیر قرار می‌گیرند، کسانی هستند که در جایگاه مربی، قرآن‌آموز، حافظ و یا مسئول در مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان با ما همکاری داشته‌اند و امسال برای اولین بار در قالب طرح «شایستگان» از این افراد تقدیر می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ نفر از این افراد کسانی هستند که امسال حائز رتبه شدند و مابقی نیز کسانی هستند که در سال‌های گذشته حائز رتبه بوده‌اند، اما امکان تقدیر از آنها فراهم نشده بود. این طرح ادامه‌دار است و دبیرخانه همایش «شایستگان» و سامانه مربوط به کار خود ادامه خواهد داد. ما باید این افراد را در جامعه معرفی کنیم.

مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان تصریح کرد: برخی از افرادی که امشب باید مورد تقدیر قرار بگیرند، از شهرستان‌های دوری همچون کاشان و آران و بیدگل هستند و به‌دلیل بعد مسافت و همزمانی با ماه مبارک رمضان در مهد قرآن‌های شهرستان خودشان از آنها تقدیر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان برای برپایی همایش «شایستگان» تشکر کرد.

در ادامه این مراسم، از هاجر مهرعلیان، اعظم رفیعی و فاطمه یزدانی به‌عنوان نفرات برتر طرح «شایستگان» و 70 نفر از برگزیدگان این طرح با حضور سیدمهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تقدیر به عمل آمد.

اجرای هم‌نوایی گروه بین‌المللی شمیسا و تلاوت قرآن با صدای مهدی علی‌بابایی از دیگر بخش‌های این همایش بود.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha