وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه از سوی چین و روسیه
کد خبر: 4206747
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳

وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه از سوی چین و روسیه

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه که در آن اشاره‌ای به ضرورت آتش‌بس فوری نشده بود را وتو کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز، روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در مورد آتش‌بس در نوار غزه را وتو کردند.

 با وتوی روسیه و چین تصویب پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در مورد نوار غزه که دربردارنده درخواست برای آتش‌بس در غزه نیست، ناکام ماند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متن پیش‌نویس قطعنامه آمریکا را فریبکاری مرسوم آمریکایی توصیف کرد. پولیانسکی افزود: این پیش‌نویس چراغ سبزی برای آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح است.

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: غزه ۶ ماه است که ویران می‌شود؛ قطعنامه پیشنهادی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه تأکید نکرده است.

نماینده روسیه افزود: مذاکرات درباره غزه که آمریکاییها هم در آن مشارکت داشتند، صرفا با هدف تأخیر و تعلل صورت گرفته است؛ وی تأکید کرد که اگر این قطعنامه تصویب می‌شد، مذاکرات در مورد غزه متوقف و دستان اسرائیل برای جنایات بیشتر باز می‌شد.

معاون نماینده دائم روسیه با بیان اینکه پس از ۶ ماه از تخریب و ویرانی غزه، آمریکا اکنون اذعان می‌کند که نیاز به آتش‌بس وجود دارد، گفت: اعضای غیر دائم شورای امنیت قطعنامه غیر سیاسی دیگری درباره غزه آماده کرده‌اند.

یازده عضو از مجموع پانزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رأی مثبت دادند؛ پیش‌نویس این قطعنامه دربردارنده نیاز مبرم به برقراری آتش‌بس فوری و پایدار برای حفاظت از غیرنظامیان از سوی همه طرف‌ها، حمایت قاطع از تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی با هدف دستیابی به آتش‌بس همزمان با آزادی همه اسرای باقی مانده است.

انتهای پیام
captcha