زمینه معرفی نخبگان و الگوهای ممتاز قرآنی فراهم شود
کد خبر: 4207432
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
استاندار یزد:

زمینه معرفی نخبگان و الگوهای ممتاز قرآنی فراهم شود

استاندار یزد با اشاره به لزوم حمایت از نخبگان قرآنی و پیگیری مسائل و مطالبات آنها بر زمینه‌سازی برای معرفی نخبگان و شخصیت‌های برجسته قرآنی استان تأکید کرد.

دیدار جامعه قرآنی با استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، هشتم فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با جمعی از فعالان و جامعه قرآنی استان گفت: حرکت و فعالیت در مسیر قرآن توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن هدایت و نسخه شفابخش همه جوامع بشری است افزود: قرآن به اندازه‌ای عظمت دارد که کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، نیز از عظمت بالایی برخوردار بوده و مورد تکریم پروردگار متعال هستند و همه متولیان باید قدر بدانند و حمایت کنند و فرض را واجب بدانند تا قرآن در جامعه مهجور نشود.

فاطمی ادامه داد: فعالان حوزه قرآن در استان یزد علی‌رغم همه محدودیت‌ها کاملاً بهره‌ورانه در تراز ملی و بین‌المللی فعالیت‌ می‌کنند و دغدغه‌مندانه در جامعه حضور فعالی را رقم می‌زنند که نتیجه آن تولید اثری فاخر و ارزشمند در قالب اجرای هماهنگ همخوانی اسماءالحسنی است و ذوق و ابتکار در آن وجود دارد. خوشبختانه اقدامات به خوبی انجام می‌شود و روز به روز باید تراز فعالیت‌ها را افزایش داد و ما موظف هستیم حمایت مادی و معنوی داشته باشیم.

استاندار یزد بر برگزاری ماهیانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان به‌منظور بررسی مصداقی نظام مسائل این حوزه و اخذ تصمیمات لازم تأکید کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی برای معرفی نخبگان و شخصیت‌های برجسته قرآنی استان به مردم، گفت: در راستای پخش محتواهای قرآنی در صداوسیما بسته‌ای پیشنهادی به عنوان مبنای کار، تدوین و بررسی شود.

فاطمی بیان کرد: علی‌رغم محدودیت‌ها، یکی از رویکردهای مورد پیگیری استان حمایت از فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه تزریق اعتباراتی برای اجرای طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید در استان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در سال 1403 نیز حمایت‌های مادی و معنوی لازم از مجموعه فعالیت‌های این حوزه در استان صورت خواهد گرفت.

استاندار یزد با اشاره به لزوم حمایت از نخبگان قرآنی و پیگیری مسائل و مطالبات آنها، گفت: در این راستا برنامه‌ریزی برای تجلیل از حفاظ و فعالان برجسته قرآنی در یکی از جلسات شورای اداری استان در دستور کار قرار گیرد.

وی از آموزش و پرورش به‌عنوان بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های قرآنی نام برد و افزود: طرح توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس تهیه و در شورای آموزش و پرورش استان بررسی شود.

فاطمی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه قرآنی در مدارس استان تصریح کرد: ورود متخصصان حوزه‌های قرآنی به مجموعه آموزش و پرورش به‌عنوان بخشی از رویکرد مردمی‌سازی حوزه‌های مختلف با جدیت دنبال شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی و حمایت از استعدادهای قرآنی در شهرستان‌های استان، یادآور شد: همچنین سازوکارهای توسعه و تقویت جلسات قرآن خانگی؛ به عنوان یک ظرفیت بزرگ در این حوزه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار یزد در پایان با اعلام آمادگی نسبت به برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی قرآن در استان اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های استان، تبدیل یزد به محل برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی است.  

انتهای پیام
captcha