یادواره 120 شهید در میغان شاهرود برگزار شد
کد خبر: 4207955
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان؛

یادواره 120 شهید در میغان شاهرود برگزار شد

چهلمین یادواره ۱۲۰ شهید گلگون کفن روستای «میغان» شاهرود با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، امام جمعه و فرماندار شاهرود، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع میغان برگزار شد.

حضور حجت الاسلام مطیعی نمانیده ولی فقیه  در یادواره 120 شهید در میغان شاهرود

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 12 فروردین در چهلمین یادواره ۱۲۰ شهید روستای «میغان» شاهرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان و شهدای شهید روستای میغان شاهرود گفت: شهدای هشت‌سال دفاع مقدس بر امور مادی و معنوی و اعمال و رفتار ما حاضر و ناظر هستند.

وی با تسلیت شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به توصیف ویژگی‌های «زید بن صوحان» از یاران آن حضرت پرداخت و افزود: در جریان جنگ جمل، وقتی امام علی(ع) بر بالین پیکر مجروح زید بن صوحان حاضر شد به او فرمود «رحمت خدا بر تو باد! تو کسی بودی که در زمان زندگی برای حکومت اسلامی کم‌هزینه اما کثیرالمعونه پرفایده بودی.

نماینده ولی فقیه در استان شهدای والامقام هشت‌سال دفاع مقدس را مصداق فرموده امام علی(ع) دانست و گفت: زید بن صوحان در پاسخ به امیرالمؤمنین علی(ع) گفت «من تو را مرد عظیم الهی می‌بینم که نام او در قرآن با علی حکیم آمده و خدا در نزدش بسیار بزرگ است، از أمّ سلمه شنیدم که پیامبر(ص) دستت را در غدیر خم بلند کرد و فرمود مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ» 

امام جمعه سمنان با اشاره به خطبه ۱۸۱ و ۱۸۲ نهج‌البلاغه گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود بندگان شایسته خدا [شهدا] عزم جدی برای سفر به آخرت داشتند و به دنیای فانی چشم ندوختند و آن‌را با آخرت باقی معامله کردند! 

حجت‌الاسلام مطیعی ادامه داد: شهدا با خدا به گونه‌ای معامله‌ کردند که پاداش خود را به طور کامل دریافت کردند.

به گفته وی، شهدا در تلاش بودند فاصله خود با پروردگار را به سرعت طی کنند و به معشوق برسند، زیرا جایگاه شهدا جایگاهی رفیع، عالی و ملکوتی است لذا نباید برای آن‌ها متأثر بود بلکه باید برای جایگاه خودمان در این عالم متأسف و متأثر باشیم!

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان با تمجید از فداکاری پدران و مادران شهدا گفت: حضور در یادواره شهدا به معنای حرکت در مسیر نورانی شهدا و حفظ و زنده نگهداشتن اهداف متعالی آن بزرگمردان تاریخ است.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه هرکدام از شهدای انقلاب اسلامی اگر امروز در بین ما بودند، مؤثرترین و فعال‌ترین عناصر فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف نظیر جهاد تبیین بودند، متذکر شد: آن‌ها نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلاب دغدغه داشتند.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه براساس فرموده امام علی(ع) شهدا در مسیر «حق» حرکت کردند، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید «أین عمّار؟» چراکه جناب عمّار معیار تشخیص حق از باطل بود!

وی مطالعه سیره معنوی، سیاسی و اجتماعی شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را مغتنم برشمرد و گفت: همه ما بر سر سفره سراسر فیض شهدای انقلاب اسلامی حاضر هستیم و از عنایات ارواح طیبه آنان بهره می‌بریم.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه شهدا عاشق قرآن کریم و عامل به آن و نیز اقامه کننده حقیقی نماز بودند، گفت: این روزها باید مراقب باشیم به شعائر دینی و ماه مبارک رمضان و به ویژه مولای متقیان حضرت علی(ع) بی‌حرمتی نشود وگرنه برگزار کردن مراسم روز طبیعت به ذات خود‌ و برپا کردن سفره افطار در طبیعت اشکالی ندارد.

نماینده رهبر انقلاب در استان با تأکید بر اینکه عفت، حیا و ارزش‌های دینی ثمره خون مطهر هزاران شهید است، اظهار کرد: مبادا کاری کنیم دستاوردهایی که محصول فداکاری شهدای عزیز و مظلوم ما است از دستمان برود!

وی ادامه داد: براساس فرموده امام علی(ع) شهدا سنت‌ها و مستحبات و واجبات را احیا و مردانه در برابر بدعت‌ها ایستادگی کردند و وقتی فرمان جهاد داده شد، از رهبر جامعه اطاعت کردند. 

حجت‌الاسلام مطیعی «امنیت» را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: باید با شکرگزاری نسبت به نعمت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کنیم. 

امام جمعه سمنان افزود: بسیار زشت و ناپسند است که مدام بگوییم ولایتمدار و پیرو رهبری هستیم اما جایی که منافع ما با فرامین رهبر جامعه تطابق نداشته باشد با آن همراهی نکنیم و رفتار خود را توجیه کنیم و بگوییم فرمان رهبری مثلاً ارشادی بوده و دستوری نبوده است و خدای نکرده آن‌ را تحریف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان «جهاد در راه خدا» را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا از دیدگاه امیرالمؤمنین علی(ع) دانست و گفت: امروز مهم‌تر از جهاد نظامی در یک میدان مهم‌تر مانند جهاد تبیین قرار داریم که به طور ویژه مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی عرصه‌هایی نظیر راهپیمایی روز قدس و انتخابات را از مصادیق مهم جهاد در راه خدا دانست و متذکر شد: براساس آموزه‌های دینی، جبهه و جنگ و مبارزه یکی از درهای بهشت است که خداوند متعال آن را بر روی اولیای خود می‌گشاید.

یادآور می‌شود، در این مراسم آقای «علی‌اکبر نظری» از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) در رثای شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) به نوحه‌خوانی پرداخت. 

انتهای پیام
captcha