حال و هوای مسلمانان کانزاس آمریکا در ماه رمضان
کد خبر: 4208501
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

حال و هوای مسلمانان کانزاس آمریکا در ماه رمضان

حدود 35 هزار مسلمان در منطقه کانزاس سیتی آمریکا ماه رمضان را جشن می‌گیرند و بازارهای فروش غذای حلال در این منطقه از جمله مکان‌های تجمع و ضیافت افطار آنها است.

به گزارش ایکنا به نقل از kcur، مسلمانان در سراسر جهان هر سال ماه رمضان را با روزه گرفتن از طلوع تا غروب خورشید و سپس افطار در کنار دوستان و خانواده در پایان هر روز جشن می‌گیرند.

بازارهای حلال آمریکا موادی که به سختی از سرتاسر جهان به دست می‌آید و روزه‌داران در طول این جشن یک ماهه به آن‌ها نیاز دارند، را با تخفیف ارائه می‌دهند.

 بر اساس گزارش شعبه کانزاس شورای روابط آمریکایی اسلامی (CAIR) که بزرگترین سازمان مدافع حقوق مسلمانان در آمریکا به شمار می‌رود، تخمین زده می شود که 35 هزار مسلمان در منطقه کانزاس سیتی، ماه رمضان را جشن می‌گیرند.

راشد خلف، یک فلسطینی متولد شهر بیت المقدس  از سال 2011 مالک و اداره کننده بازار بین‌المللی شهرزاد در اورلند پارک کانزاس است. او می‌داند که آمادگی قبل از یکی از مهم‌ترین مناسبتها در تقویم اسلامی، امری بسیار مهم است.

 خرید و فروش در ماه مبارک رمضان افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. تخمین زده می‌شود 1.8 میلیارد مسلمان از طلوع تا غروب خورشید روزه می‌گیرند؛ این ماه، راشد خلف را به یاد مناسبت دیگری می‌اندازد که در فرهنگ آمریکایی ریشه دوانده است.

وی می‌گوید: رمضان برای ما مانند کریسمس است. آخر هفته قبل از ماه رمضان مانند جمعه سیاه (بلک فرایدی) است. مردم برای ماه رمضان از دو هفته قبل  خرید می‌کنند. وی افزود: ما کالاهای اصلی را که مشتریان بیشتر خرید می‌کنند را از حدود دو ماه قبل انبار می‌کنیم؛  بنابراین ما برای ماه رمضان بیشتر از روزهای دیگر سال کالا خرید می‌کنیم.

خلف، 61 ساله از زمان ورود به ایالات متحده در اوایل دهه 1980، در بازارهای حلال و رستوران‌های خاورمیانه‌ای مانند  Westport's Jerusalem Cafe کار کرده است. وی می‌گوید: ما (در آستانه ماه رمضان و در طول این ماه) مقدار زیادی مرغ می‌فروشیم. همچنین مقدار زیادی دسرهای مختلف مانند سوملینا (Somelina) می‌فروشیم. 

بنابراین، او درک دقیقی از نقش اساسی این بازارها در حمایت از جامعه اسلامی در طول این ماه دارد. قفسه‌ها و فریزرهای پر از مواد غذایی در فروشگاه خلف نشان دهنده این موضوع است.

وی می‌گوید: ما چیزهای زیادی از ترکیه، لبنان، مصر، اردن، فلسطین تهیه می‌کنیم. ما از بحرین، کویت و حتی عربستان سعودی، مراکش و الجزایر چیزهایی تهیه می‌کنیم.

مشتریان خلف فقط از منطقه بزرگ کانزاس سیتی نیستند. او می‌گوید خانواده‌های مسلمان ممکن است از صدها مایل دورتر به اینجا سفر کنند تا آنچه را که برای ماه مبارک نیاز دارند به دست آورند. 

Olive Cafe یکی از بازارهای اصلی در کانزاس جنوبی بوده است و بیش از دو دهه از جامعه اسلامی رو به رشد میسوری حمایت می‌کند.

خالد منصیر پسر یکی از مالکان این بازار است.  او می‌گوید که خانواده‌اش پس از حادثه 11 سپتامبر وارد این تجارت شدند. او گفت که با افزایش سرسام آور هزینه‌های حمل و نقل، اداره فروشگاه‌های زنجیره‌ای که قبلاً مالک آن بودند، مشکل شد.

منصیر می‌گوید: پدرش می‌خواست بچه‌هایش در جامعه بزرگ شوند و با مردم پیوند برقرار کنند و ما به جامعه خدمت کنیم و جایی برای مسلمانان  درست کنیم که غذای حلال تهیه کنند.

این نانوا و آشپز 37 ساله که خود را همه‌فن حریف می‌خواند، حدود 15 سال است که به پدر و عموهایش کمک کرده تا قصابی، خواربارفروشی، نانوایی و رستوران حلال راه‌اندازی کنند.او اذعان می‌کند که به دلیل روزه‌داری در طول ماه رمضان، فروش رستوران‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است اما می‌گوید مردم حتی از مناطق دوری مثل نبراسکا و آرکانزاس به فروشگاه او می‌آیند تا اقلامی را که به سختی می‌توان آن‌ها را از خارج از کشور پیدا کرد، تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha