امروز در فعالیت‌های قرآنی نیاز به مجاهدت داریم
کد خبر: 4208604
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
در آئین تجلیل از فعالان قرآنی همدان مطرح شد

امروز در فعالیت‌های قرآنی نیاز به مجاهدت داریم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز در زمینه فعالیت‌های قرآنی نیاز به مجاهدت داریم، گفت: صرف داشتن اخلاص، دغدغه و تدوین سند قرآنی و... کافی نیست فعالان قرآنی باید مربی قرآن و کسی مثل خود را تربیت کنند و جلسات قرآن را گسترش دهند.

آیت الله حبیب الله شعبانی امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امشب ۱۶ فروردین‌ماه در مراسم نکوداشت پیشکسوتان قرآن مرحوم حاج محمدرحیم مسکین، مرحوم حاج محمدعلی مسگریان و آئین تکریم و تجلیل از فعالان قرآنی استان همدان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی بزرگانی چون مرحوم مسکین و مسگریان در اصل یک شجره طیبه بود که میوه‌های مثمری داشتند و آن جلسات و قرآنیانی هستند که از آنها باقی مانده است.

وی با طرح این سوال که مهم‌ترین عامل در توفیق و رسیدن به موفقیت در یک فرد چیست، افزود: شاید اولین مسئله‌ای که در این زمینه به ذهن می‌رسد اخلاص است، به طور مثال حضرت یونس پیامبر خدا، بالغ بر ۳۰ سال دین خدا را تبلیغ کرد اما تنها دو نفر به او ایمان آوردند، پس می‌توان گفت صرف اخلاص، عامل موفقیت در این مسیر نیست. یا حضرت نوح با سن ۹۵۰ سال تنها ۸۴ نفر به او ایمان آوردند.

شعبانی با اشاره به اینکه در این راه مجاهدت در کنار اخلاص لازم است، گفت: همانطور که در آیه «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ و كسانى كه در راه ما كوشيده‏‌اند به يقين راه ‏هاى خود را بر آنان مى ‏نماييم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است.» (عنکبوت/آیه ۶۰) صرف داشتن دغدغه و اخلاص در مسیر قرآن کافی نیست بلکه مجاهدت و تلاش هم لازم است، اینگونه می‌شود که فردی همچون مسکین و مسگریان در فعالیت‌های قرآنی خود موفق می‌شوند.

امام جمعه همدان تأکيد کرد: صرف داشتن اخلاص، دغدغه و تدوین سند قرآنی و... کافی نیست امروز در زمینه فعالیت‌های قرآنی نیاز به مجاهدت داریم. شما فعالان قرآنی باید مربی قرآن و کسی مثل خود را تربیت کنید و جلسات قرآن را گسترش دهید. اولین سوالی که در قیامت در محضر پیامبر خدا باید پاسخ دهیم این است که برای قرآن و ائمه علیهم‌السلام چه کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha