از عبور تعداد شهدای غزه از مرز 33 هزار نفر تا درخواست توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4208631
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
مروری بر تحولات فلسطین

از عبور تعداد شهدای غزه از مرز 33 هزار نفر تا درخواست توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

در صد و هشتاد و یکمین روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تعداد شهدای فلسطینی از مرز 33 هزار نفر عبور کرد. از سوی دیگر، دیدبان حقوق بشر خواستار توقف ارسال اسلحه کشورها به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (پنج‌شنبه) در صد و هشتاد و یکمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به بیش از ۳۳ هزار نفر خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۶۲ نفر شد.

 این وزارتخانه اعلام کرد جنایات رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۹۱ زخمی برجای گذاشت. طبق این بیانیه، با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۳ هزار و ۳۷ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به غزه تا کنون ۷۵ هزار و ۶۶۸ فلسطینی مجروح شده‌اند.

وضعیت فاجعه‌بار بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی

یک پزشک اسرائیلی بیمارستان صحرایی در بازداشتگاهی که صدها فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند نسبت به شرایط فاجعه‌بار و نقض فاحش قوانین در آنجا هشدار داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از این پزشک اسرائیلی نوشت: شرایط آنجا فاجعه‌بار است و نقض فاحش قوانین در آن وجود دارد.

این پزشک در نامه‌ای به مقامات ارشد صهیونیست گفته است: بازداشت شدگان در بازداشتگاه سدی تیمان در نزدیکی شهر بئر شوا در جنوب اسرائیل، ۲۴ ساعت شبانه‌روز با هر چهار دست و پا در غل و زنجیر هستند که باعث آسیب‌های شدید به دست‌ها و پاهایشان می‌شود و در نهایت اغلب نیاز به قطع عضو دارند.

این پزشک در نامه خود آورده است: علاوه بر این، زندانیان مرتباً چشم‌بند می‌بندند، فقط از طریق نی تغذیه می‌شوند، از دسترسی به توالت محروم هستند و تحت عمل‌های جراحی بزرگ بدون مراقبت‌های پزشکی مناسب قرار می‌گیرند.

در ادامه این نامه آمده است:  آنچه در این زندان می‌گذرد مطابق با قوانین مرتبط با افرادی که در حبس به سر می‌بند نیست. همه ما تیم‌های پزشکی و شما، مسئولین  در وزارت‌های بهداشت و دفاع، در نقض قوانین اسرائیل شریک هستیم و شاید برای من به‌عنوان یک پزشک بدتر از آن، نقض تعهد اولیه‌ام نسبت به بیماران، هر کجا که هستند، همان‌طور که ۲۰ سال پیش در زمان فارغ‌التحصیلی سوگند خوردم، باشد.

 

درخواست رهبر اپوزیسیون برای کناره‌گیری کابینه نتانیاهو

رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی با این هشدار که همه چیز در حال فروپاشی است، خواستار برکناری کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم شد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نسخت وزیر سابق این رژیم ضمن اعلام مخالفت خود با درخواست بنی گانتس، عضو کابینه جنگ این رژیم برای برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر، تاکید کرد: ۶ ماه انتظار برای کناره‌گیری خطرناک‌ترین دولت در تاریخ ما غیرممکن است.

 لاپید همچنین گفت: نمی‌توان ۶ ماه منتظر ماند تا بدترین، خطرناک‌ترین و ناکام‌ترین دولت در تاریخ ما از فعالیت خود دست بکشد. انتخابات زودهنگام برخلاف ادعای نتانیاهو اسرائیل را فلج نمی‌کند چرا که اسرائیل هم‌اکنون با وجود کابینه او فلج شده و از هم فروپاشیده است.

وی در ادامه مدعی شد: این دولت باید قبل از هر چیز از کار برکنار شود تا بتوانیم اسرا را به خانه بازگردانیم و حماس را شکست دهیم. او خطاب به نتانیاهو تأکید کرد: نبرد با حماس، مذاکره مبادله اسرا، جبهه شمال و اوضاع کابینه به‌علت زمامداری تو فلج شده و شکست خورده است.

در همین رابطه، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از لاپید اعلام کرد: همه چیز در اطراف و داخل اسرائیل در حال فروپاشی است. پایان دادن به کابینه مخرب نتانیاهو ضروری است و همه گزینه‌هایی که در مقابل اسرائیل قرار دارند بد هستند.

در حالی که کابینه بنیامین نتانیاهو به دلیل جنگ غزه از داخل و خارج تحت فشار قرار دارد، بنی گانتس، عضو کابینه جنگ این رژیم در نشست خبری خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه سپتامبر شد.

گانتس در این باره گفت: ما باید بر سر تاریخی برای برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر یعنی قبل از یک ساله شدن جنگ غزه به توافق برسیم. تعیین چنین تاریخی به ما اجازه می‌دهد تا به تلاش نظامی ادامه دهیم و در عین حال به شهروندان اسرائیل این سیگنال را ارسال کنیم که به زودی اعتماد شما را بار دیگر جلب خواهیم کرد.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی افزود خانواده‌های اسرای اسرائیلی باید بدانند کابینه همه تلاش خود را برای آزادی اسرا قبل از عید پاک به کار می‌گیرد.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی تقریبا هر روز در اعتراض به نحوه مدیریت جنگ غزه توسط کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواهان سرنگونی کابینه نتانیاهو و دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید موضوعات مورد اختلاف حل شود تا به شکل متحد در جنگ پیروز شویم. ما در حال مدیریت یک جنگ پیچیده هستیم و چالش‌های سنگینی وجود دارد.

 

انتقاد حماس از فریب خانواده‌های اسرا 

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خانواده‌های اسرای اسرائیلی را فریب می‌دهد.

 محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که تا بدین لحظه هیچ چشم‌انداز سیاسی جدید برای دستیابی به توافق برسر توقف تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه غزه وجود ندارد.

براساس گزارش الجزیره، محمد نزال تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از امضای توافق طفره می‌رود و خانواده‌های اسرای اسرائیلی را فریب می‌دهد.

وی در ادامه افزود که نتانیاهو مخالف برقراری آتش‌بس است زیرا او به خوبی می‌داند که این به معنای پایان دوران سیاسی او و خروج او از صحنه سیاسی اسرائیل است.

این رهبر جنبش حماس همچنین گفت هدف از افشای اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های صهیونیستی وابسته به نتانیاهو، مشغول کردن افکار عمومی صهیونیست‌ها مبنی‌بر انجام مذاکرات برای آزادی اسرا است.

وی تصریح کرد که هیچ انتظاری از اعزام هیأت‌های اسرائیلی به دوحه، پاریس یا قاهره وجود ندارد و نتانیاهو با اعزام این هیأت‌ها بدون اختیارات سعی در فریب خانواده اسرای صهیونیست دارد.

نزال ادامه داد: مقاومت در زمان مناسب تصمیم مناسبی را درخصوص مذاکرات خواهد گرفت و تل‌آویو پس از کشتار امدادگران آشپزخانه جهانی در حالتی از انزوای بی‌سابقه به سر می‌برد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

 

رد عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تشکیل کشور فلسطین تنها ازطریق مذاکرات مستقیم امکان‌پذیر است نه در چارچوب سازمان ملل.  

میلر به اینکه آیا آمریکا از وتوی خود در جریان رای‌گیری پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین استفاده خواهد کرد یا خیر مستقیماً اشاره‌ای نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به‌صورت فعال و کارآمد در ایجاد ضمانت‌های امنیتی برای رژیم صهیونیستی به‌عنوان بخش اساسی تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته است.

پیشتر ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که در ماه جاری میلادی درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان بین‌المللی رای‌گیری کند.
ریاض منصور افزود: هدف این است که شورای امنیت در نشست وزیران که قرار است ۱۸ آوریل (۲ اردیبهشت) درباره خاورمیانه برگزار شود، در این باره تصمیم بگیرد.

وی اظهار داشت که درخواست فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۱ برای عضویت کامل در سازمان ملل همچنان در دست بررسی است و شورای امنیت تصمیم رسمی در این باره نگرفته است.

نماینده فلسطین ادامه داد: هدف این است که این درخواست در ماه جاری در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی می‌تواند آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار بگیرد.

 

نظر موسس آشپزخانه‌ جهانی درباره جنایت اسرائیل 

خوزه آندرس، موسس خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مقر آن در آمریکاست، نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه را متهم کرده است که امدادگران این نهاد را به طور سیستماتیک و ماشین به ماشین هدف قرار داده‌اند.

موسس خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی گفت حمله روز دوشنبه که منجر به کشته شدن هفت تن از کارکنانش شد، اشتباه نبود و تکرار کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از ترددهای آنها اطلاع داشتند.

نیروهای کشته شده این نهاد خیریه از استرالیا، کانادا، لهستان، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین همکار فلسطینی آنها بودند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این حمله یک «اشتباه فاحش» بوده است.

کارکنان این خیریه دوشنبه در یک منطقه غیرنظامی‌شده واقع در غزه، در چند خودرو که لوگوی این سازمان را داشت، هدف حمله هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفتند. این کاروان حین بازگشت از انبار آذوقه‌ای در دیر البلح هدف قرار گرفت. آنها بیش از ۱۰۰ تُن مواد غذایی را که از طریق دریا به این منطقه محاصره شده رسیده بود، در آنجا تخلیه کردند. به گفته این سازمان، تردد اعضای این خیریه از قبل به اطلاع نظامیان صهیونیست رسیده بود.

این کاروان از سه وسیله نقلیه تشکیل شده بود، از جمله دو خودرو زرهی که به وضوح نشان موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» را روی بدنه خودرو داشتند. هر سه خودرو در جریان حملات هوایی صهیونیست‌ها مورد اصابت قرار گرفتند.

اجساد شش تن از نیروهای این خیریه از غزه به مصر برده شده تا به کشورشان بازگردانده شوند. همکار فلسطینی آنها روز سه‌شنبه در زادگاهش در رفح در جنوب غزه به خاک سپرده شد. سه تن از امدادگران کشته شده اتباع بریتانیا بودند. یک فرد تبعه لهستان، یک فرد استرالیایی، یک فرد فلسطینی و یک شهروند آمریکایی-کانادایی دوتابعیتی هم کشته شدند.

براساس گزارش پایگاه «داده امنیتی امدادگران» (Aid Worker Security Database) که توسط ایالات متحده تأمین مالی می‌شود و حوادث خشونت‌بار علیه پرسنل امدادی را ثبت می‌کند، بیش از ۱۹۶ امدادگر از اکتبر در غزه کشته شده‌اند. همچنین طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، نزدیک به ۳۳ هزار فلسطینی از اکتبر تاکنون در جریان یورش‌های بی‌امان صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

 

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای خواستار توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورها شد. دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اسرائیل در ۳۱ اکتبر بدون هیچ هدف نظامی به یک ساختمان مسکونی در غزه حمله کردند.

در این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به ساختمانی در غزه ۱۰۶ غیرنظامی از جمله ۵۴ کودک را به کام مرگ برد و این اقدام یک جنایت جنگی است. این حمله یکی از «مرگبارترین حوادث برای غیرنظامیان» از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر است.

شاهدان گفتند که 350 نفر یا بیشتر در ساختمان مهندسین، در جنوب کمپ پناهندگان نصیرات، اقامت داشتند که بعد از ظهر همان روز، چهار مهمات هوایی بدون هیچ هشداری به آن حمله کردند. حداقل 150 نفر پس از فرار از خانه‌های خود در نقاط دیگر غزه به دنبال سرپناه بودند. 

این گروه مستقر در نیویورک گفت که در زمان وقوع حمله هیچ مدرکی دال بر وجود یک هدف نظامی در مجاورت ساختمان پیدا نکرده است که به گفته دیده‌بان حقوق بشر، حمله هوایی را غیرقانونی کرده است.

جری سیمپسون، مدیر بحران و درگیری این سازمان، گفت: قربانیان شامل «کودکانی است که فوتبال بازی می‌کردند، ساکنانی که در فروشگاه مواد غذایی طبقه همکف تلفن‌ها را شارژ می‌کردند، و خانواده‌های آواره که به دنبال امنیت بودند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که مقامات اسرائیل به طور علنی هیچ اطلاعاتی در مورد این حمله، از جمله هدف مورد نظر و هرگونه اقدام احتیاطی برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان ارائه نکرده‌اند.

سیمپسون گفت: تعداد حیرت‌انگیز تلفات فلسطینی‌ها، عمدتاً زنان و کودکان، نشان‌دهنده بی‌توجهی مرگبار به زندگی غیرنظامیان است و به جنایات جنگی احتمالی بیشتری اشاره می‌کند که باید بررسی شوند.

وی تاکید کرده است: دولت‌های دیگر باید دولت اسرائیل را برای پایان دادن به حملات غیرقانونی تحت فشار قرار دهند و فوراً انتقال تسلیحات به اسرائیل را برای نجات جان غیرنظامیان و اجتناب از همدستی در جنایات جنگی متوقف کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد دولت‌هایی که به ارائه سلاح به اسرائیل ادامه می‌دهند «در خطر همدستی در جنایات جنگی هستند. آنها همچنین باید از اهرم‌های خود، از جمله از طریق تحریم‌های هدفمند، برای تحت فشار قرار دادن مقامات اسرائیلی برای توقف ارتکاب جنایتهای بزرگ استفاده کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل همچنین تاکید کرد: دولت‌ها باید از تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در فلسطین حمایت کنند.

 

انتقاد حماس از  سکوت بین المللی در برابر جنایات اسرائیل  

اسامه حمدان، ار رهبران جنبش حماس ادامه سکوت بین‌المللی در برابر کشتارهای اشغالگران را چراغ سبزی برای تداوم آن دانست که کشتار «آشپزخانه مرکزی» نمونه‌ای از آن است.

اسامه حمدان، از رهبران حماس در یک کنفرانس خبری گفت: در یکصد و هشتاد و یکمین روز تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه، بزرگترین، هولناک‌ترین و طولانی‌ترین جنایت شنیع تاریخ معاصر و حوادث وحشتناک روزانه آن ادامه دارد؛ قتل‌عام، نسل‌کشی، اعدام‌های صحرایی، بمباران وحشیانه، دستگیری و آوارگی، علیه بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

حمدان گفت: مردم بزرگ ما در طول نیم سال تجاوز مستمر صهیونیستها ثابت کردند که «کوه صبر» هستند و مقاومت تمام نقشه‌های دشمن و حامیانش را در سرزمین غزه از بین خواهد برد. ان‌شاءالله. این تجاوز وحشیانه با نتیجه‌گیری در خور عظمت شهدا، رشادت‌های مقاومت و حماسه افسانه‌ای که مردم بزرگ غزه در طول شش ماه خلق کردند، به پایان می‌رسد. ما درود می فرستیم به مردم استوار و صبور خود در نوار غزه با همه اقشار، فرقه‌ها و اجزای آن، که در برابر همه تلاش‌ها برای تضعیف وحدت و استواری آنها، متحد و یکپارچه ایستاده‌اند و حماسه قهرمانانه خود را در آن می‌نویسند.

این رهبر حماس افزود: ما نسبت به همه نقشه های مشکوک و منفور که منطبق با پروژه‌های شوم اشغالگران برای ایجاد اغتشاش و اختلاف افکنی بین مردم یک قوم است هشدار می دهیم و سطح آگاهی، هوشیاری و مسئولیت ملی همه مولفه های ملی، جناحی و قبیله‌ای را برای اقدام در راستای ارتقای وحدت و انسجام در مقابله با دشمن صهیونیستی می‌ستاییم. ما عملیات قهرمانانه مردم خود در کرانه باختری و قدس اشغالی را تبریک می گوییم و آن را پاسخی طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم و مقاومت در نوار غزه و تأیید انسجام می‌دانیم. اتحاد مردم ما حول انتخاب مقاومت به عنوان راه رهایی و بازگشت بوده و خواستار تداوم و تشدید آن هستیم.

حمدان گفت: جنایت شنیع دشمن صهیونیستی علیه مجتمع پزشکی الشفا، کادر پزشکی، غیرنظامیان بی دفاع، بیماران و آوارگان داخل و اطراف آن شاهدی بر وحشی‌گری و سادیسم این اشغالگری و لکه ننگ خواهد بود. ننگ بر پیشانی همه کسانی که در محکومیت این جنایات، جلوگیری از آن و محاکمه عاملان آن سهل‌انگاری می‌کنند.  تداوم سکوت و ناتوانی بین‌المللی در قبال این قتل عام چراغ سبزی برای انجام کشتارهای بیشتر است و هدف قرار دادن کاروانی از کارگران سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی در جنوب دیرالبلح، تنها این را ایده تقویت می‌کند که این نهاد سرکش و خالی از همه ارزش‌های انسانی است، که مستلزم اتخاذ تدابیر عاجل و فوری است.

حمدان ضمن اعلام همبستگی با شبکه الجزیره که در معرض حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته تا نقش حرفه‌ای و ماموریت رسانه‌ای این شبکه را در پوشش جنگ نسل کشی مخدوش کند اعلام و  تاکید کرد که سیاست سیستماتیک اشغالگران برای هدف قرار دادن خبرنگاران و متخصصان رسانه، مستقیم و از طریق ارعاب و آزار و شکنجه، در از بین بردن واقعیت تروریسم آن موفق نخواهد بود. روح ۱۳۸ خبرنگار شهید غریق رحمت باد و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای دربندان آزادی خواستاریم. ما تاکید می‌کنیم که ادامه ممانعت اشغالگران از ورود و دسترسی رسانه‌های بین‌المللی به نوار غزه، تلاش صهیونیست‌ها برای جلوگیری از پوشش رسانه‌ای جنایات و قتل‌عام‌های خود است که مردم ما طی یک دوره ۶ ماهه در معرض آن قرار گرفته‌اند. شکستن سکوت بین المللی و تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای ورود رسانه‌ها برای جلوگیری از ارتکاب جنایات بیشتر اشغالگران به دور از چشم رسانه‌ها و شاهدان جنگ نسل کشی ضروری است.

این رهبر حماس از مردم فلسطین در کرانه باختری، بیت المقدس و داخل کشور خواست به عبادت و حضور در مسجد الاقصی ادامه دهند. 

وی همچنین ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا به یمن، عراق و سوریه را محکوم کرده و هدف قرار دادن اخیر ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه توسط اشغالگران را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند و گفت: دولت آمریکا به تنهایی با حمایت و مشارکت با اشغالگران در این جنایات، مسئولیت بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه و پیامدهای آن را بر عهده دارد. ما قدردانی خود را از تمام مواضع و تلاش‌های رسمی و مردمی که برای متوقف کردن تجاوز، کمک به مردم ما در نوار غزه، حمایت از استواری آنها در سرزمینشان، و توانمندسازی آنها برای استفاده از حقوق مشروع خود کار می‌کنند، اعلام می‌داریم. حماس از آزادگان جهان می خواهد که در کنار مردم فلسطین بایستند و فشار بر آمریکا و اشغالگران را برای توقف تجاوز تشدید کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۱۸۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۹ هزار و ۵۶۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ۷۳ درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می‌گیرند، زن و کودک هستند.

انتهای پیام
captcha