روز قدس تیری به قلب توطئه‌های دشمنان است
کد خبر: 4208779
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
امام جمعه خرم‌آباد:

روز قدس تیری به قلب توطئه‌های دشمنان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس چندین دهه تلاش کردند تا آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی که یک مصداقش فلسطین است را نابود کنند، اما روز قدسی که امام راحل بنیانگذاری کردند تیری به قلب توطئه‌های اینها زد و یک قرن خباثت اینها را نابود کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، ۱۷ فروردین‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر برگزار شد، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی تاکنون بر اساس و مبنای کتاب و سنت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، فلسطین و مجاهدین فلسطین حمایت کرده است، اظهار کرد: این جنگ برای همه مسلمانان است، این نیست که فقط فلسطینی‌ها بجنگند بلکه این مربوط به همه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین در صدر مسائل اسلام بوده و هست و در جمهوری اسلامی در صدر مسائل و اولویت نظام بوده و حمایت از مسلمانان فلسطینی یک وظیفه دینی، شرعی، سیاسی و اخلاقی است، گفت: امروز روز قدس بعد از ۴۵ سال مبارک‌تر از روزهای دیگر است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری با تدبیر، حکمت، شجاعت و همراهی امت در تمام این سال‌های پرفراز و نشیب و از بین انواع فتنه‌های داخلی و خارجی، تحریم‌ها و دشمنی‌های خباثت‌آمیز، آرمان فلسطین را زنده و پویا نگه داشته‌اند، افزود: روزی آمریکا با یک اشاره کشورها را تسلیم خودش می‌کرد، اما امروز از سوی محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و لبنان سیلی می‌خورد، قطعاً روز قدس در زنده نگه‌داشتن آرمان فلسطین و زبونی شیطان بزرگ و حامیانش نقش بسزا و بی‌نظیری داشته است.

شاهرخی تصریح کرد: بررسی تاریخ یک قرن اخیر نشان می‌دهد که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و حامیانش، سیاهه‌ای زشت از چپاولگری و زورگویی دارند، برنامه اینها این است که آموزه‌های اسلامی، معارف اسلامی، فرهنگ، دین، حجاب، حیا و عفاف را تحریف و وارونه کنند و مخازن و معادن زیرزمینی کشورهای اسلامی را چپاول کنند، اما در سرزمینی که مهد دلیران و شجاعان است، مردمی به پا خاستند و با پیروی از کتاب و سنت در مقابل استبداد، استعمار و زورگویی‌های نظام سلطه ایستادند و خار چشم چپاولگران شدند.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس چندین دهه تلاش کردند و پیمان‌های ننگین کمپ دیوید، اسلو، معامله قرن و… را طراحی و عملیاتی کردند تا آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی که یک مصداقش فلسطین است را نابود کنند، اما روز قدسی که امام راحل بنیانگذاری کردند تیری به قلب توطئه‌های اینها زد و یک قرن خباثت اینها را نابود کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: امروز شرکت شما مردم لرستان در راهپیمایی روز قدس، علاوه بر اینکه یک عبادت اجتماعی محسوب می‌شود، ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد، هر نفری که در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کند بر ضریب امنیتی کشور می‌افزاید و تیری را به سمت دشمنان اسلام و قرآن پرتاب می‌کند و بر شکوه و عظمت مسلمانان می‌افزاید، پس باید با جان‌ودل روز قدس را زنده نگه داریم. با زنده نگه‌داشتن این روز است که رژیم اشغالگر قدس در یک بحران بی‌سابقه در طول عمر ننگین خودش به سر می‌برد.

شاهرخی افزود: این رژیم گرگ‌صفت گرفتار بحران است، پیام روز جهانی قدس این است که ملت مسلمان زیر بار ظلم نمی‌رود و محور مقاومت تغییر وضعیت از تدافعی داده و به هر نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی اراده کند ضربه و آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس مبارزه فلسطینیان را از پرتاب سنگ به پرتاب موشک و استفاده از سلاح‌های آتشین برای دفاع از خودش تبدیل کرده و این روز برای مردم استان ما متفاوت‌تر از روهای دیگر است، گفت: به دلیل با شهادت سید علی صالحی روزبهانی اهل شهرستان بروجرد و سرداران و افسران شهید در ساختمان کنسولگری در دمشق، خروش و خشم نفرت مردم استان لرستان از این رژیم گرگ‌صفت بیشتر شده و عزمشان را برای نابودی این رژیم مستحکم‌تر کرده است.

انتهای پیام
captcha