بازدید ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4208936
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

بازدید ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت بهاری» در بقاع متبرکه شاخص استان، گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۱۴۰ هزار زائر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴۰ هزار زائر و مسافر نوروزی در تعطیلات ایام آغازین سال در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری حضور یافتند، اظهار کرد: طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» از ۲۸ اسفندماه در بقاع متبرکه شاخص استان آغاز شد و تا ۱۳ فروردین‌ماه ادامه یافت.

وی با ذکر اینکه در طی این مدت ۲ هزار زائر در زائرسراها اسکان داشتند، ادامه داد: همچنین ۱۴ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری مجری طرح افطار ساده بودند.

امیری گفت: خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، ترویج عفاف و حجاب، مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی و تصحیح قرائت نماز در پنج بقعه استان برپا شده است. برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء و برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه، مادر امت»، در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده در ایام ابتدایی سال بوده است که روزانه ۵۰۰ نفر از این غرفه‌ها دیدن کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان محافل جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود که روزانه ۵۰۰ نفر در این محافل قرآنی شرکت دارند؛ همچنین جلسات تفسیر قرآن به پیوست محافل جزءخوانی برگزار می‌شود که روزانه ۳۰۰ نفر مخاطب این جلسات هستند.

امیری در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان ۴۰۰ بسته کمک‌معیشتی به ارزش ۲ میلیارد ریال به نیازمندان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha