تار‌و‌پود فضای فرهنگی کشور با قرآن مأنوس نیست
کد خبر: 4209328
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
استاندار مرکزی:

تار‌و‌پود فضای فرهنگی کشور با قرآن مأنوس نیست

فرزاد مخلص‌الائمه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دولت سیزدهم و تلاش این مجموعه برای خارج شدن فرهنگ از رکود و رونق آن در جامعه گفت: تار‌و‌پود فرهنگ کشور با قرآن مأنوس نیست و انتظار بر این است فعالان قرآنی مفاهیم الهی را به عمق فرهنگ وارد کرده و به مصادیق رایج و متعارف محدود نشوند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، شامگاه یکشنبه، 19 فروردین‌ماه در گردهمایی فعالان قرآنی «بر آستان جانان» و تجلیل از داوران و مقام‌آوران ملی و بین‌المللی مسابقات قرآن که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، ضمن تشکر از فعالیت‌های قرآنی انجام شده، کارنامه این فعالیت‌ها در استان را درخشان توصیف کرد و گفت: با وجود فعالیت‌های ارزنده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی به فعالیت‌های فرهنگی دولت سیزدهم و تلاش این مجموعه برای خارج شدن فرهنگ از رکود و رونق آن در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه درگذشته فضای عمومی فرهنگی کشور میدان فعالیت‌های عمیق فرهنگی نبوده است و در سال‌های اخیر تلاش شده تا گسترش فرهنگ دینی، قرآنی و ایرانی یکی از اولویت‌ها باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به سند ۲۰۳۰ در سال‌های گذشته اضافه کرد: نگاه به سند ۲۰۳۰ تمام لایه‌های زیرین و تار‌و‌پود فرهنگی کشور را بیش از ۱۲ سال در خود گرفت و درهم تنیده شد تا در نظام فرهنگی کشور نفوذ پیدا کرد. متأسفانه هنوز هم در برخی نقاط روح آن حاکم است و تعدادی از مسئولان جرئت ندارند گامی بلند برای شکستن جام بلورین سند بردارند. تار‌و‌پود فرهنگ کشور با قرآن مأنوس نیست.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور همه سهیم هستند و هریک باید به وظایف خود به بهترین شکل عمل کنند، خطاب به جامعه قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی گفت: همه شما مؤسسه‌دارها مکلف به فعالیت‌های گسترده فرهنگی و قرآنی هستید و هیچ‌گاه به خود محدود نشوید. دولت‌ها به جامعه قرآنی بدهکارند و همه مسئولیم تا قرآن را به عرصه فرهنگ وارد کنیم.

وی محصور و محدود نبودن کلام وحی به زمان و مکان را یکی از شاخصه‌های کلام وحی دانست و اظهار کرد: کلام وحی به‌گونه‌ای است که تمام مردم در هر عصری که باشند می‌توانند از آن بهره ببرند. با بهره‌گیری از آیات این مصحف شریف می‌توان فرهنگ را ارتقا بخشید. امروز به ورود مفاهیم قرآن در فرهنگ نیازمندیم.

مخلص‌الائمه به انتظارات جامعه قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: نیک می‌دانیم که شما فعالان عرصه قرآن از دولت انتظاراتی دارید. ما نیز از شما انتظار داریم مفاهیم الهی به عمق فرهنگ وارد شده و به مصادیق رایج و متعارف محدود نشوید. شما فعالان قرآنی باید مروج فعالیت‌ها، فرهنگ و معارف دینی در جامعه باشید.

استاندار مرکزی در پایان به اتفاقات ماه‌های اخیر در غزه نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم مظلوم به‌ویژه بانوان و کودکان غزه در ماه‌های اخیر به شهادت رسیدند و حضور بسیار خوب مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از حمایت آنان از مظلوم و نابودی رژیم صهیونیستی دارد. امید است امسال جشن بین‌المللی نابودی اسرائیل و پیروزی جبهه مقاومت را برگزار کنیم، چراکه صدای شکستن این ارتش پوشالی به گوش می‌رسد و وعده حضرت حق مبتنی بر نابودی ظالم نزدیک است.

انتهای پیام
captcha