برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان مرکزی
کد خبر: 4209895
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان مرکزی

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: نخستین جشنواره روابط عمومی‌های استان، یادبود شهید «علیرضا بابایی» هم‌زمان با روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود.

محمد طالبی، مدیر روابط عمومی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، محمد طالبی، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی، گفت: هر ساله در روز روابط عمومی‌، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی ارزیابی و برترین‌ها معرفی می‌شدند، اما این نوع ارزیابی مورد پسند و رضایت نبود؛ لذا به این جمع‌بندی رسیدیم که برای اولین بار در کشور این ارزیابی را به صورت جشنواره برگزار کنیم.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی تصریح کرد: هدف آن است که با ایجاد انگیزه، بستر رقابت سالم و سازنده را فراهم کنیم و ضمن شناسایی و معرفی روابط عمومی‌های فعال، خلاق و موفق بتوانیم دستاوردها و فعالیت‌های سازمان‌ها را به صورت یک گزارش کامل جمع‌بندی و در قالب یک نمایشگاه ارائه کنیم.

طالبی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو سطح دستگاه‌های اجرایی و صنایع و شرکت‌های صنعتی افزود: آثار در 12 بخش‌ عکس، چند رسانه‌ای (تیزر، کلیپ، موشن گرافیک)، اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی (پوستر، بنر بیلبورد، اینفوگرافیک، بروشور، کتاب، نشریه، بولتن داخلی، ویژه‌نامه اعم از چاپی و الکترونیک)، تولید محتوای رسانه‌ای (خبر، یادداشت، گفتگو، گزارش)، وب‌سایت و زیرپورتال، شبکه‌های اجتماعی، پویش رسانه‌ای و تبلیغاتی، پاسخگویی رسانه‌ای، پیوست رسانه‌ای، مستندسازی رویداد، مدیر حامی روابط عمومی و بخش ویژه با موضوع روابط عمومی و رشد تولید مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: بازه زمانی آثار تولیدی از ابتدای سال 1402 تا 29 اسفند ماه 1402 و مهلت ارسال آثار تا 31 فروردین ماه سال جاری است و هر روابط عمومی می‏تواند هم‌زمان در تمامی بخش‏های جشنواره شرکت کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی ادامه داد: داوری آثار توسط صاحب‌نظران و فعالان با سابقه حوزه روابط عمومی و اساتید برجسته رشته‌های علوم ارتباطات، روابط عمومی و تبلیغات انجام می‌گیرد و در نهایت در هر بخش 3 اثر برگزیده‌ی هیات داوران در اختتامیه جشنواره که پایان اردیبهشت ماه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود، تقدیر خواهند شد.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود روابط عمومی‌ها را سرچشمه اطلاعات عنوان کرد و گفت: این اطلاعات باید به درستی و هنرمندانه در سطح جامعه منتشر شود.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت روابط عمومی دستگاه‌ها در طول سال به صورت مستمر رصد می‌شود، بیان کرد: نامه ارزیابی روابط عمومی‌ها و نقاط ضعف و قوت را به مدیران دستگاه‌ها ارسال خواهیم کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی اضافه کرد: تحول در اطلاع‌رسانی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت و حوزه روابط عمومی مورد توجه ویژه‌ی استاندار است که به عنوان یک دغدغه جدی نیاز داریم بیان دستاوردها و توفیقات به درستی صورت گیرد.

طالبی با بیان اینکه تعامل مدیران با رسانه‌ها و حمایت از روابط عمومی‌ها از موضوعات مورد تأکید استاندار است، خاطرنشان کرد: حسب تأکید استاندار، انتصاب و جابجایی مدیران روابط عمومی حتما باید با در نظر گرفتن ملاک‌های تجربی و تخصصی و هماهنگی اداره کل روابط عمومی استانداری باشد تا بتوانیم اصلاحاتی را در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها رقم بزنیم.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی تأکید کرد: همه اقدامات دستگاه‌ها باید پیوست رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی داشته باشند و بخشنامه دولت در این خصوص به زودی به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در سال گذشته، گفت: همواره نیاز به بروزرسانی اطلاعات داریم و امسال نیز برگزاری دوره‌های آموزشی، متناسب با نیازهای حوزه روابط عمومی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha