وزیر دفاع آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست
کد خبر: 4210464
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۹

وزیر دفاع آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست

لوید آستین در تماسی تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل گفت‌وگو و اعلام کرد که واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری العالم، پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا یکشنبه شب در بیانیه‌ای در تارنمای پنتاگون گفت که آستین و گالانت برای سومین بار در روزهای گذشته و به منظور «بررسی عملیات ترکیبی موفق آمریکا، اسرائیل و شرکای آنها در دفاع از اسرائیل در مقابل حملات بی‌سابقه از خاک ایران و توسط گروه‌های نیابتی ایران» گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: آستین تأکید کرد که آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست اما ما به اتخاذ همه اقدامات لازم برای دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه می‌دهیم.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، آستین همچنین گالانت را از مشاوره‌های خود با شرکا و متحدان برای تقویت عزم بین‌المللی در مقابل تهاجم ایران مطلع کرد.

همچنین خبر دیگر خاکی است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های جداگانه با همتایان اردنی، عربستانی، مصری و ترکیه‌ای خود درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

وی در تماس‌های یکشنبه خود تأکید کرد که آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست و به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد. او در تماس با سامح شکری، وزیر خارجه مصر درباره افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، حمایت از شهروندان فلسطینی و برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تأکید کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، از عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل آویو به خاطر حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق خبر داد.

انتهای پیام
captcha