عملیات «وعده صادق» دفاع از حقانیت ایران است
کد خبر: 4210701
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
ابراهیم اصغری:

عملیات «وعده صادق» دفاع از حقانیت ایران است

یک تهیه‌کننده سینما گفت: عملیات «وعده صادق» دفاع از تمامیت ارضی این سرزمین است زیرا دشمن صهیونیستی با حمله به کنسولگری دست به تجاوز زده بود و باید تنبیه می‌شد.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه کشوری قدرتمند است که در آن احساس و غیرت دفاع از سرزمین، اولویت ویژه باشد، گفت: صلابت ملی آن است که مردم نسبت به آب‌وخاک خود تعصب داشته باشند و به لطف حق این موضوع در ایران به شکل معنی داری وقوع یافته است.

وی افزود: نمود بارز غیرت انقلابی و ملی را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم. زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد کشور درگیر مشکلات داخلی بود. گروهک‌ها و منافقان هر روز در گوشه‌ای از کشورمان دست به تخریب می‌زدند برای همین دشمن فکر کرد قادر است به‌راحتی ایران را اشغال کند اما به فرمان امام (ره) جوانان این سرزمین با غیرت انقلابی با امکانات کم در مقابل دشمن به پاخاسته و اجازه ندادند وجبی از این خاک به یغما رود.
 
تهیه‌کننده فیلم «شماره 10» ادامه داد: بعد از جنگ نیز مردم این سرزمین به اشکال مختلف در مقابل دشمنان این سرزمین قد خم نکردند. فشارهای اقتصادی و تحریم‌هایی که به صورت ناجوانمردانه بر این مردم وارد شد هیچ خللی در احساس علاقه آنها به انقلاب اسلامی ایجاد نکرد و آنها با تمام وجود از خاک و انقلاب خود حمایت می‌کنند. در عملیات «وعده صادق» بار دیگر این اتفاق را شاهد بودیم. این حماسه به جهانیان ثابت کرد، تمام ایران نسبت به تمامیت ارضی کشورش غیرت دارد. این امتیاز ویژه باید در عالم هنر تبلور یابد به ویژه سینما قادر است با ساخت تولیدات ارزشمند قدم‌های خوبی در این رابطه بردارد.
 
وی تأکید کرد: سینمای دفاع مقدس بهترین مسیر برای تصویری همت ایرانیان در دفاع از این سرزمین است. درباره ضرورت این‌گونه سینمایی هم همین اندازه بس که بدانیم تولید کارهای دفاع مقدسی احساس وطن‌پرستی را در کشور زنده نگاه داشته و به جوانان انگیزه می‌دهد. باید با حمایت دولت فیلم‌ها و سریال‌های خوبی درباره عملیات «وعده صادق» ساخته شود.
 
اصغری با بیان اینکه تولیدات هنری نباید به موضوعات ملی و انقلابی نگاهی سطحی داشته باشند، اذعان کرد: اهمیتی دفاع از انقلاب و وطن به‌اندازه‌ای مهم است که نباید اجازه داد کارهای ضعیف در این حوزه تولید شود چون فیلم یا اثر هنری ضعیف اصل معنا را زیر سؤال می‌برد اما یک کار ارزشمند به آن اوج داده و حس ملی و انقلابی قوی در بین جوانان ایجاد می‌کند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که موضوع تنبیه متجاوز را چگونه می‌توان در تولیدات هنری تصویر کرد، گفت: حتماً کارهایی که با این محوریت تولید می‌شوند باید پیام حقانیت ایران را در خود داشته باشد. ایران بعدازاینکه رژیم صهیونیستی کنسولگری کشورمان را در دمشق مورد حمله قرار داد و چند تن از سرداران را به شهادت رساند باید تنبیه می‌شد تا دیگر هیچ بدخواهی اجازه تعدی به این سرزمین را نداشته باشد. «وعده صادق» به دنیا نشان داد تبلیغاتی که صهیونیست‌ها درباره قدرت نظامی خود انجام داده‌اند پوچ و پوشالی است.
 
وی در پایان تأکید کرد: بعد از عملیات «وعده صادق» دشمنان همیشگی انقلاب تلاش می‌کنند با تبلیغات منفی خود این عملیات دفاعی را تخریب کرده و آن را محکوم کند. در این زمان هنر است که می‌تواند به جهانیان نشان دهد ملت ایران به واسطه این حمله تنها از حق طبیعی خود دفاع کرد.

انتهای پیام
captcha