نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی است
کد خبر: 4211491
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
امام جمعه ایلام:

نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، جوان وقتی بیکار باشد اسیر فضای مجازی می‌شود.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز اول اردیبهشت‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم صهیونسیتی تثبیت شد، قدرت بازدارندگی ایجاد کرد و اولین واکنش رژیم صهیونسیتی با چند ریز پرنده مورد تمسخر قرار گرفت.

وی افزود: استان ایلام در مقابل آداب و رسوم کردی دیگر مناطق منفعل قرار گرفته، در ایام نوروز نیز شاهد برخی مراسماتی بودیم که با فرهنگ کردی ایلامی اصلاً شباهت نداشت.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه لباس‌ها، آیین‌ها و واژه‌هایی که هم اکنون در استان ایلام ترویج داده می‌شود، با فرهنگ کردی ایلام تفاوت دارد، تأکید کرد: نخبگان و شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برای جلوگیری از این فرهنگ‌های وارداتی به استان، ورود کنند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: ما در استان ایلام آداب و رسومی داریم که باید احیا شود، این وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام بیش از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، نیازمند فرهنگ کار هستیم، افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان ایلام مثل صنایع دستی داریم که این فرهنگ کار در بخش صنایع دستی باید از درون خانواده‌ها شروع شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: فرهنگ اشتغال در استان باید از درون خانواده‌ها شروع شود، بسیاری از فرهنگ‌های گذشته ما در حال فراموشی است.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، جوان وقتی بیکار باشد اسیر فضای مجازی می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار ضمن تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد و مسئله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: دشمن روی مسئله حجاب و عفاف سرمایه‌گذاری می‌کند و لباس‌هایی ترویج می‌دهد که با آداب و رسوم ما تفاوت دارد که باید جلوی این کار گرفته شود.
انتهای پیام
captcha