درخشش هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره «آسمان هشتم»
کد خبر: 4211845
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

درخشش هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره «آسمان هشتم»

هنرمندان چهارمحال و بختیاری در ششمین جشنواره روستایی و عشایری «آسمان هشتم» موفق به کسب عناوین برتر رشته‌های سرود و نمایش شدند.

جشنواره آسمان هشتم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در آیین پایانی ششمین جشنواره روستایی و عشایری «آسمان هشتم» از سری برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در روستای کردر رضوی هرمزگان‌ برگزار شد، گروه‌های نمایش و سرود استان موفق شدند 9 عنوان برگزیده این رویداد هنری فرهنگی را از آن خود کنند.

 در این جشنواره، 23 گروه‌ سرود شرکت‌کننده در بخش‌های پسران‌ و دختران و در رده های سنی بالا و زیر ۱۵ سال با یکدیگر رقابت کردند که در پایان گروه‌ سرود «احسان» از روستای‌ حاجی‌آباد و گروه سرود «شادینه» از روستای‌ سیله چهارمحال‌ و بختیاری مقام‌های اول و دوم بخش دختران‌ بالای ۱۵ سال را به دست آورند.

گروه سرود «احسان» از روستای حاجی‌آباد استان هم موفق شد در بخش پسران زیر 15 سال، جایگاه دوم را کسب کردند.

همچنین هیئت داوران این جشنواره، مهدی نظری از چهارمحال و بختیاری را به همراه 2 مربی دیگر از استان‌های خراسان رضوی و البرز  به عنوان مربیان برگزیده گروه‌های سرود معرفی کرد.

در بخش نمایش ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم هم نمایش «ضامن» از چهارمحال و بختیاری و از جمله تولیدات مورد حمایت حوزه هنری موفق به کسب جایگاه دوم بین گروه‌های شرکت‌کننده در این بخش شد.

هنرمندان این گروه علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه دوم جشنواره، جوایز بخش‌های طراحی بروشور، طراحی صحنه، برترین بازیگر زن و برترین بازیگر خردسال را هم به دست آوردند.

ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم در رشته‌های سرود، تئاتر و نمایش‌های آیینی، پرده‌خوانی و نقالی، مدیحه‌سرایی و چاووش‌خوانی روزهای پایانی فروردین در محوطه حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha