نمایش آفرینش و معاد در «چهار فصل زندگی»
کد خبر: 4212197
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

نمایش آفرینش و معاد در «چهار فصل زندگی»

مستند سینمایی «چهار فصل زندگی» با تصویرگری زیبایی طبیعت به عظمت آفرینش خداوند و موضوع معاد می‌پردازد.

محمدعلی رخشانی صابر؛ مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه در حال کارگردانی مستندی سینمایی با عنوان «چهار فصل زندگی» است، گفت: از زمستان سال گذشته ساخت این مستند را آغاز کردم و احتمالاً تا پایان سال تصویربرداری آن ادامه خواهد داشت. در این کار چهار فصل طبیعت تالش مورد توجه قرار می‌گیرد. فصل زمستان سال گذشته فیلمبرداری شده اما هنوز بخش‌هایی از این فصل مانده که زمستان امسال گرفته خواهد شد.
 
وی افزود: فصل بهار «چهار فصل زندگی» از هفته آینده جلوی دوربین خواهد رفت. دو فصل باقیمانده نیز در تابستان و پاییز جلوی دوربین خواهد رفت. در این کار علاوه بر زیبایی طبیعت به آداب و رسوم مردم تالش در چهار فصل سال نگاه شده است.
 
این مستندساز درباره انگیزه ساخت این مستند گفت: همیشه در کارهایم تلاش کرده‌ام زیبایی‌های طبیعت را در حد توان، جلوی دوربین ببرم زیرا عرفانی که در این تصویرسازی وجود داد را بسیار دوست دارم. طبیعت دنیایی از شگفتی و زیبایی است که اگر به آن دقت کنید به عظمت خدا بیش از هر زمانی پی خواهید برد. 
 
رخشانی تصریح کرد: همچنین در این کار به موضوع مرگ و معاد هم توجه شده است. کودکی، جوانی، میانسالی و پیری در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان نمود پیدا می‌کنند اما زمستان پایان راه نیست چون بعد از این فصل رستاخیزی را شاهد خواهیم بود و مجدد بهار خواهد آمد.
 
این فیلمساز با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این مستند را خانه مستند بر عهده داشته است، افزود: ممکن است این فیلم برای پخش در جشنواره فجر آماده شود البته هنوز این مسئله قطعی نیست چون نمی‌خوام آن را قربانی تعجیل کنم اما به هر حال تمام تلاشم را خواهم کرد که بهترین نتیجه حاصل شود. 

انتهای پیام
captcha