بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی مقاوم‌سازی می‌شود
کد خبر: 4212250
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: 

بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی مقاوم‌سازی می‌شود

غلامرضا صالحی گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در برنامه نهضت ملی روستایی مقاوم‌سازی شود. 

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ۵ اردیبهشت ماه، غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این دیدار گفت: این استان در‌ خصوص مقاوم‌سازی در قالب نهضت ملی مسکن روستایی نیاز به توجه ویژه‌‌ای دارد و برای امسال نیز مقاوم‌سازی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این طرح در نظر گرفته شده بود. 

وی افزود: با اضافه کردن پنج هزار واحد دیگر به برنامه اجرایی این استان مقرر شد تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در برنامه نهضت ملی روستایی مقاوم‌سازی شود. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به زلزله‌خیز بودن منطقه آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۶۰ درصد پهنه این استان زلزله‌خیز است و همین موضوع موجب نگرانی در بنیاد مسکن است و از این رو با قدرت بیشتری در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای روستایی گام برمی‌داریم تا در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد اتفاقات ناگوار بیشتری نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، اضافه کرد: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد. 

امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است. 

وی افزود: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی(ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: الحمدالله بنیادمسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متاسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

وی در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، به‌زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی باشیم.

انتهای پیام
captcha