پخش برنامه ایرانی سینما هفت با نام لاتین از سیما!
کد خبر: 4212386
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

پخش برنامه ایرانی سینما هفت با نام لاتین از سیما!

سری جدید برنامه «سینما هفت» با نمایش نام برنامه به صورت حروف لاتین به‌ جای الفبای فارسی بر سر در خود، فعالیتش را از سر می‌گیرد!

به گزارش ایکنا، روابط عمومی برنامه سری جدید برنامه سینمایی «هفت» که قرار است از امشب؛ جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش برود، این خبر را با نام برنامه سینما هفت بر سر در آن با حروف لاتین و به صورت cinema haft آمده است، منتشر کرد.
 
رسانه ملی که وظیفه حراست از زبان فارسی را دارد در برنامه تولیدی خود، به این شیوه از تهاجم فرهنگی در ساحت زبان فارسی دامن زده است!
 
طبق خبر رسیده در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سیدحمید قادری و آرش خوش‌خو روی آنتن می‌رود که با توجه به مهمانان و موضوعات، هیچ مورد بین‌المللی وجود ندارد تا حتی کارکرد نام لاتین را به نوعی توجیه کند.
 
متاسفانه این پدیده در محصولات مختلف ایرانی و نیز سر در بسیاری از مغازه‌های کشور دیده می‌شود که اگر توجهی به آن نشود زبان فارسی نیز با تغییراتی منفی همچون کشور ترکیه با آن دست‌به‌گریبان است روبرو خواهد شد.
انتهای پیام
captcha