ابتکار عمل در مواجهه با اسرائیل در دستان محور مقاوت است
کد خبر: 4212489
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
افقهی:

ابتکار عمل در مواجهه با اسرائیل در دستان محور مقاوت است

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: در حال حاضر و با روند حمله و دفاعی که انجام شده و بازدارندگی که عملیات وعده صادق ایجاد کرده باید گفت که ابتکار عمل در دستان ایران و محور مقاومت است.

هادی افقهی

سیدهادی سعیدافقهی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین با اشاره به آثار بازدارندگی ایجاد شده از سوی ایران در پی عملیات وعده صادق و تأثیر آن بر جبهه مقاومت و نیز درگیری‌هایی که در غزه وجود دارد، گفت: عملیات طوفان‌ الاقصی در تمام دوران ۷۵ ساله حضور رژیم صهیونیستی در خاورمیانه بی‌نظیر بوده و در کنار آن عملیات وعده صادق ضربه‌ای کاری بر هیمنه اسرائیل وارد کرده است، پس از این اسرائیل جرئت ندارد خود را برترین قدرت نظامی منطقه معرفی کند.

اقدام ایران در عملیات وعده صادق با عقلانیت و دقت بالایی همراه بود و اثری که انتظار می‌رفت را داشته است. اولین حمله موشکی و پهپادی ایران انجام شده است و اگر دفعه بعدی در کار باشد دیگر با پهپاد این کار را نخواهیم کرد بلکه با استفاده از موشک‌هایی که در ۱۲ دقیقه به اسرائیل می‌رسند اقدام می‌کنیم.

با این حمله موشکی و پهپادی درگیری‌ها در غزه قدری کاهش داشته است و روند ورود دارو و مواد غذایی به رفح مقدار کمی بهتر شده است، روحیه مردم در غزه با عملیات وعده صادق به شکل قابل توجهی بهتر شده است و حالا آن‌ها می‌دانند کسانی هستند که از حقوق این مردم دفاع کنند.

در حال حاضر نتانیاهو می‌گوید که سران نظامی حماس در زیرزمین‌های رفح هستند و ما برای موفقیت باید عملیات‌ها را در این منطقه ادامه دهیم و در ادامه اسرا را هم با این فشارها آزاد می‌کنیم در حالی که همه موارد ذکر شده خیال خام نتانیاهو است. ایده‌های نتانیاهو در مورد رفح و حتی حمله‌ای که به بیمارستان شفا انجام داد کاملاً از توهمات شخص نتانیاهو سرچشمه می‌گیرد و حمله به کنسولگری ایران در سوریه یک خودزنی و فرار رو به جلو برای نتانیاهو بود که نتیجه آن را هم همه می‌بینند.

اینکه می‌گویند حمله به کنسولگری ایران در سوریه بدون اطلاع آمریکا انجام شده و یا در آخرین لحظات اعلام شده دروغ است، هواپیمای F35 آمریکایی است و اسکادران آن و کادرش هم آمریکایی بوده‌اند، نقطه هدف آن مشخص است، طول و عرض جغرافیایی هدف مشخص است، مگر می‌شود باور کرد که آمریکا اطلاع نداشته است؟  

در حال حاضر و با روند حمله و دفاعی که انجام شده و بازدارندگی که عملیات وعده صادق ایجاد کرده باید گفت که ابتکار عمل در دستان ایران و محور مقاومت است، همزمان با عملیات وعده صادق حزب‌الله هم ضربه جدی در شمال فلسطین انجام داد و تعداد کشته‌شدگان قابل توجه بوده و علاوه بر آن زخمی‌ها و تجهیزات آسیب دیده هم وجود دارد.

علاوه بر درگیری‌های نظامی اگر نگاهی به مسائل اقتصادی رژیم صهیونیستی داشته باشیم می‌بینیم با توجه به نیروهایی که فراخوان شده‌اند سیستم کاری، تولید و فعالیت‌های کارخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلج شده و علاوه بر این فضای ناامنی روند اقتصادی را کاملاً تحت تأثیر قرار داده است و شاخص‌های اقتصادی این مهم را تأیید می‌کنند.

اسرائیل اهل درگیری گسترده نیست، اما امروز درگیری در شمال فلسطین و غزه به‌طور جدی نفس او را گرفته است. رژیم صهیونیستی باید به دنبال یک آت‍ش‌بس باشد و هنوز خیلی‌ها به راه حل دو دولت اشاره می‌کنند که شاید در حرف ممکن باشد، اما روی میز و برای مردم فلسطین چنین موضوعی به‌طور کلی امکان ندارد. راه‌حل دو دولتی برای جهاد اسلامی و حماس معنا ندارد و هرگز با چنین پیش فرضی مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha