زیارت عاشورا نقش اساسی در زندگی انسان‌ها دارد
کد خبر: 1325509
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
عضو دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در اراک:

زیارت عاشورا نقش اساسی در زندگی انسان‌ها دارد

گروه اجتماعی: زیارت عاشورا نقش اساسی در زندگی انسان‌ها دارد در این زیارت در خصوص اقامه نماز تأکید شده است؛ چراکه امام حسین(ع) برای نماز به شهادت رسیدند آن هم نماز سازنده نه نماز بی روح.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی مشهدی، عضو دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی اراک شامگاه جمعه، 8 آذر در مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) که در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) روستای گیلی، گفت: به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما کمتر توجه شده و باید در این خصوص اقدام عملی شایسته‌ای انجام شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) با تربیت شاگردانی مجرب پایه‌های مکتب فقهی را بنا گذاشت که سبب راه‌اندازی مدارس بزرگ شیعه در دوران امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) شد.

این مقام مسئول ادامه داد: امام سجاد(ع) از این طریق به تربیت نسلی پرداخت که به‌دلیل شرایط روز جامعه، دچار خفقان و خود باختگی دینی شده بودند.

حجت‌الاسلام مشهدی اظهار کرد: تبلیغ و رساندن پیام وحی به ژرفای جان انسان‌ها و استراتژی در ارتباطات، از آشکارترین وظایف هر امام و پیشوای الهی است و امام سجاد(ع) همان مسئولیتی را داشت که امیرالمومنین(ع) برعهده داشت.

عضو دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پایان با بیان اینکه زیارت عاشورا نقش اساسی در زندگی انسان‌ها دارد در این زیارت در خصوص اقامه نماز تأکید شده است؛ چراکه امام حسین(ع) برای نماز به شهادت رسیدند آن هم نماز سازنده نه نماز بی روح.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا همراه بود یکی از مداحان اهل بیت(ع) در سوگ خاندان رسالت به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت.

 

captcha