شناسایی 300 پزشک فعال قرآنی/ ضرورت هدایت فکری برای نشر قرآن در فراگیران پزشکی
کد خبر: 1382466
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
در بازدید از ایکنا عنوان شد:

شناسایی 300 پزشک فعال قرآنی/ ضرورت هدایت فکری برای نشر قرآن در فراگیران پزشکی

گروه سلامت: جمعی از اعضای گروه قرآن و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در بازدید از خبرگزاری ایکنا، با اشاره به تلاش این گروه به منظور هدایت فکری برای نشر قرآن در فراگیران پزشکی، از شناسایی 300 نفر از پزشکان فعال قرآنی در شاخه‌های مختلف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز به همراه اعضای گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در محل خبرگزاری بین‌المللی قرآن حاضر شد و از بخش‌های مختلف این رسانه‌ خبری بازدید کرد.
علیرضا مرندی در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه سلامت به ویژه ابعاد معنوی آن ارتباط تنگانگی با قرآن و عترت دارد، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی از جمله مباحثی است که اگر توانایی و آمادگی آن را داشته باشیم می‌توان از قرآن کریم، احادیث و روایات آن‌ها را به دست آوریم.
مرندی یادآور شد: در اساسنامه جدید فرهنگستان علوم پزشکی که دو سال پیش تدوین شده است این فرصت را به ما داده که بر روی زمینه‌های مختلف سلامت به فعالیت بپردازیم، که در حال حاضر بر روی ابعاد سلامت معنوی، قرآن و عترت، سلامت اجتماعی و روانی و... تحقیق و بررسی صورت می‌گیرد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگستان علوم پزشکی به عنوان اتاق فکری در زمینه سلامت، مشاوری برای قوای سه گانه، ارگان‌ها و نهادهای کشوری است.


پزشکی با حکمت عجین است/ به بیمار به عنوان امانت الهی بنگریم
براساس گزارش ایکنا، ناصر سیم فروش، رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی نیز در این نشست با انتقاد از اینکه قرآن به علت گرفتاری‌ها و در هیاهوی زندگی روزمره در حاشیه زندگی افراد قرار گرفته است، اظهار کرد: پزشکی رشته‌ای است که با حکمت عجین است و اگر در کشور ما سلامت با قرآن، عترت و اسلام با هم حرکت نکنند بازنده است و به انسان به عنوان یک ماشین نگاه می‌شود، ولی اگر فردی که طبابت می‌کند با خدا و قرآن آشنا باشد به بیمار به عنوان امانت الهی نگاه می‌کند و سعی می‌کند هم علم روز خود را نگه دارد و هم بهترین خدمتی را به می‌تواند به بیمار ارائه کند.


هدایت فکری برای نشر قرآن در فراگیران پزشکی
سیم‌ فروش ادامه داد: در این حوزه پزشکان نخبه داریم که در دنیا ارزش والایی برای این افراد قائل هستند ولی ما نتوانسته بودیم این افراد را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم هدایت فکری برای نشر قرآن در فراگیران پزشکی که آینده پزشکی کشور هستند داشته باشیم که امیدواریم با راه‌اندازی این گروه شاهد اتفاقات مثمرثمری در این بخش باشیم.
رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا در کنار دانشجویان، پزشکان، دستیاران و انجمن‌های تخصصی و که به دلیل مشغله شغلی قرآن حضور دارد، گروه قرآن و عترت حضور موثری داشته باشد.


شناسایی نخبگان قرآنی جامعه پزشکی
براساس گزارش ایکنا، رحیم قربانی، دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی نیز در این نشست با اشاره به سابقه تشکیل این گروه با حضور اساتید و برجستگان قرآنی و پزشکی کشور، عنوان کرد: از جمله اهداف مختلف این گروه شناسایی نخبگان قرآنی جامعه پزشکی و بهره‌‌مندی و استفاده از حضور آن‌ها در فعالیت‌های مختلف است.


شناسایی بیش از 300 نفر از پزشکان فعال قرآنی در شاخه‌های مختلف
قربانی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 300 نفر از پزشکان فعال قرآنی در شاخه‌های مختلف شناسایی شده‌اند، گفت: ممکن است در خصوص ارتقای فعالیت‌های قرآنی جامعه پزشکی نیاز به ارائه نظرات مشورتی و کارشناسی باشد که نیروهای مرتبط با این مقوله در مجموعه حضور دارند.
دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی افزود: ممکن است برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در میان جامعه پزشکی نیاز به قانون و برنامه خاصی باشد که این گروه به تحلیل و تببین آن‌ها پرداخته و پیشنهادات خود را ارائه می‌کند.
وی تاکید کرد: براساس احادیث و روایات دو گروه منجمان و پزشکان به جهت عظمت خلقت باید زمینه خداشناسیشان بیشتر از سایرین باشد ولی ممکن است در جامعه این نگاه وجود داشته باشد که جامعه پزشکی شاید قدری نسبت به گروه‌های دیگر کمتر در حوزه‌های قرآنی حضور دارند ولی ما در این گروه در تلاشیم تا ثابت کنیم که انگیزه و رغبت در گروه‌های پزشکی برای حضور در فعالیت‌های این حوزه بسیار بالاتر است.
قربانی یادآور شد: نظرسنجی چندسال پیش در خصوص اعتقاد و انگیزه گروه‌های مختلف دانشجویی انجام شده بود که در این بین گروه‌های پزشکی بیشترین اعتقاد و علاقه را حتی نسبت به رشته علوم انسانی به خود اختصاص داده بودند، بنابراین این دید مناسب وجود دارد و تنها باید قرارگاه و ستادی به منظور هماهنگی وجود داشته باشد تا این استعدادها را کشف کنند.
براساس گزارش ایکنا، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی پس از این نشست به همراه ناصر سیم‌فروش، محسن موسوی بلده، قاسم رضیعی، رحیم قربانی از اعضای گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی و سیدحمید حسینی، سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل فرهنگستان علوم پزشکی از بخش‌های مختلف این رسانه خبری بازدید کردند.

 

captcha