اولین مستند عاشورای ابرکوه کلید خورد
کد خبر: 1398
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

اولین مستند عاشورای ابرکوه کلید خورد

گروه هنر: اولین فیلم مستند آیین های عاشورایی ابرکوه با موافقت و مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز آبانماه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه یزد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه اولین فیلم مستند آیین های عاشورایی ابرکوه با موافقت و مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز آبانماه کلید خورد.

با نزدیک شدن ایام محرم الحرام و عاشورای حسینی اولین فیلم مستند آیین های عاشورایی ابرکوه با مضمون "رسوم و سنن فراموش شده و پای برجای عزاداران حسینی" به تهیه کنندگی حامد اکرمی و کارگردانی عباس عارفی در آستانه عید سعید غدیر خم با گردهمآیی عوامل فیلم در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورد.

به گفته حامد اکرمی تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه مذکور ، این کار در نوع خود منحصر به فرد بوده و از اولین فیلم هایی است که تلاش دارد با بهره گیری از اسناد و اشیاء برجای مانده از سالیان نه چندان دور و همچنین خاطرات به دست فراموشی سپرده شده کهنسالان عزیز آیین های عاشورایی را به تصویر بکشد.

وی افزود: مردمان ابرکوه در ایام محرم نزدیک به بیست آیین عزاداری را در سوگ سرور و سالار شهیدان بجای می آوردند که امروزه تعدادی از آنها کاملا از یادها رفته است. لازم به ذکر است فیلمبرداری و تدوین فیلم یادشده را اصغر عباسی که او هم از مستند سازان خوب شهرستان است به عهده دارد.
 
 

captcha