شهید با شهادت خود به اوج زندگی بدون مرگ می‌رسد
کد خبر: 1409836
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

شهید با شهادت خود به اوج زندگی بدون مرگ می‌رسد

گروه اندیشه: امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهید با شهادت خود به اوج زندگی بدون مرگ می‌رسد، گفت: شهید عمر جسمانی می‌دهد اما به یک حیات متعالی آسمانی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در نخستین یادواره 10 شهید روستای چارک شهرستان دشتی اظهار کرد: روستای چارک شناسامه فرهنگ قرآنی استان بوشهر است و شما مردم این روستا شناسامه فرهنگ قرآنی استان بوشهر و مایه عزت و افتخار استان هستید واین روستا تاریخی بسیار نورانی دارد و شهرستان دشتی نیز مدینةالرسول استان بوشهر است و بزرگان و دانشمندان بزرگی در این خطه حضور داشتند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: ما هنوز بزرگان خود را به‌خوبی نشناختیم. استان بوشهر منبع علم، عالم، دین، دیانت، مقاومت، بیداری و ولایت‌مداری است و شهرستان دشتی و روستای چارک که مایه افتخار استان است همه این ابعاد را دارد، اما ویژگی برجسته آنها شناسامه قرآنی است.

وی اضافه کرد: انسان در دنیا سه حیات دارد یک حیات جسمانی که مربوط به جسم انسان است و اموری که در این رابطه است و رشد جسمی فراهم می‌کند؛ حیات معنوی نیز حیات انسان و الهی است که مرتبط با روح و قلب انسان است و فرق انسان با حیوانات در داشتن این نوع حیات است و اگر کسی حیات جسمی داشته باشد اما حیات معنوی نداشته باشد و اهل دین، نماز و قرآن نباشد این انسان جسمانی و حیوانی است که در حیات متولد اما در حیات معنوی هنوز متولد نشده است.

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری افزود: حیات سوم نیز در دنیا برای انسان‌های فوق‌العاده است از حیات جسمانی و معنوی عبور کردند و به اوج کمال رسیدند و در شرایط کنونی مصداق آن شهدا هستند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهید با شهادت خود به اوج زندگی بدون مرگ می‌رسد خاطرنشان کرد: شهید عمر جسمانی می‌دهد اما به یک حیات متعالی آسمانی می‌رسد.

استاد درس خارج حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: انسانی که شهید می‌شود از حیات جسمانی خود بی‌نهایت استفاده و با روح معنوی خودش جان می‌دهد، اما حیات آسمانی می‌خرد و شهدا زنده‌اند که این همان تجلی زنده بودن آنها در عرش است و شهدا در نزد خدا یکی حیات متعالی فرادنیایی دارند و یکی از آثار وجودی شهدا ماندگاری، استواری و پایداری دین آنها است.

وی با بیان اینکه اگر قیام امام حسین(ع) نبود اسلام نابود می‌شد، اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) باعث حفظ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان با بیان اینکه اگر می‌بینیم انقلاب وجود دارد و اسلام در ایران است در پرتو خون شهداست، اظهار کرد: یکی دیگر از آثار و برکات خون شهید فرهنگ ولایت‌مداری است، شهدا از صدر اسلام تا آخرین لحظه یک روحیه مشترک دارند و آن هم شهید در راه خدا به شهادت می‌رسد.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از برکات خون شهید نهادینه شدن فرهنگ ولایت‌مداری بود و استان بوشهر نماد ولایت‌مداری در ایران است و در طول تاریخ نیز از حریم ولایت دفاع کرده است و در حال حاضر نیز مردمان این استان همچون کوه استوار از حریم ولایت دفاع می‌کنند و با روحیه ولایت‌مداری در کنار مقام معظم رهبری ایستاده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه افتخار استان بوشهر ولایت‌مداری است، یادآور شد: خاک، دریا و فرهنگ این استان ولایت‌مدار است.

در ادامه این آئین از خانواده‌های معظم 10 شهید روستای چارک با اعطای هدایایی تجلیل شد و در پایان حسینیه سیدالشهدا روستای قرآنی چارک شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسید. این حسینیه در زمینی به مساحت 384 متر مربع در سال 89 شروع شد و در سال 92 با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید و از این مبلغ 400 میلیون ریال توسط بسیج سازندگی تأمین اعتبار شده است.

یادآور می‌شود، نخستین یادواره 10 شهید روستای چارک دشتی با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، امام‌جمعه خورموج و فرماندار شهرستان دشتی، سردار حزنی، مشاور فرماندهی‌ کل سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه سازندگی قرب نوح خاتم‌الانبیاء برگزار شد.

captcha