جشن عید ولایت در روستای قرآنی چارک برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4153337
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

جشن عید ولایت در روستای قرآنی چارک برگزار شد+ عکس

طی آیینی مراسم جشن عید ولایت امیرمؤمنان علی(ع)، شامگاه ۱۶ تیرماه، در حسینیه مرکزی روستای قرآنی چارک شهرستان دشتی با حضور امام جمعه بوشهر و مردم متدین و سادات این روستا برپا شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم جشن عید ولایت امیرمؤمنان علی(ع)، شامگاه ۱۶ تیرماه، به‌همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین چارک شهرستان دشتی، با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مردم متدین و سادات در حسینیه مرکزی این روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید‌طاها حسینی، قاری جوان کشورمان به اجرای تلاوت مجلسی قرآن پرداخت و از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورد تشویق و تفقد قرار گرفت.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نیز در این مجلس غدیری روستای چارک شهرستان دشتی، با تأکید بر اینکه فرهنگ غدیر و عید امامت و ولایت و پیروی از مقام معظم رهبری باید در صحنه‌های مختلف عملیاتی شود، بیان کرد: ولایت علی بن ابی طالب(ع) اساس و جوهره دین اسلام، نعمت‌های الهی و مکمل تحقق آن دینی است که خداوند در نظر دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه عید غدیر خم را عید ولایت و امامت و عید کمال دین بر شیعیان جهان دانست و گفت: علی(ع) یعنی عدالت و مردم‌داری، علی یعنی عبادت و خداخواهی، علی یعنی عشق و خیرخواهی، علی یعنی شجاعت و فسادستیزی، علی یعنی راهی که سرانجامش نجات و کمال است.

استاد درس خارج فقه مدرسه علمیه معصومیه(س) استان بوشهر افزود: بعد از نزول این آیه پیامبر آن واقعه غدیر را که نصب ساحت مقدس امیرمؤمنان امام علی(ع) است بیان فرمودند و در همان موقعی که این واقعه حاصل شد «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» بیان شد، مردم بیعت کردند؛ آیه آمد «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا» امروز خداوند می‌فرماید من دینتان را به کمال رساندم، نعمتم را به نهایت رساندم و راضی شدم اکنون با ولایت علی بن ابیطالب(ع) اسلام دین شما باشد، یعنی اسلام بدون ولایت علی(ع) مرضی خدا نیست و نعمت بدون ایشان به نهایت نرسیده، دین بدون ولایت مولا به کمال دست نیافته و تأکید می‌کنم که به همین جهت است که ولایت علی(ع) اساس و جوهره دین اسلام، نعمت‌های الهی و مکمل تحقق آن دینی است که خداوند در نظر دارد.

یادآور می‌شود، این مراسم با هم‌سرایی گروه تواشیح نوجوانان، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و آیین خوانش‌جمعی مولودی توسط سادات روستای چارک و با حضور حجت‌الاسلام علی زاهددوست، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی و امام جمعه شهر خورموج و علی کدخدایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد‌اسلامی شهرستان دشتی در حسینیه سیدالشهدا(ع) این روستا همراه بود.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha